ساندویچ پانل
ساندویچ‌ پانل داخلی یا خارجی؟ مسئله این است

مقایسه ساندویچ پانل داخلی و خارجی

انتخاب یک ساندویچ پانل مناسب برای حفاظت از دیوارها و سقف ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. انواع مختلفی از ساندویچ پانل در بازار موجود هستند. برخی از ساندویچ پانل‌ها توسط مجموعه‌های داخلی تولید می‌شوند و برخی دیگر از سایر کشورها وارد ایران خواهند شد. در ادامه قصد داریم یک مقایسه کامل بین ساندویچ پانل داخلی و خارجی داشته باشیم. 

  • مقایسه کیفیت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام خرید ساندویچ پانل باید به آن توجه کنید، کیفیت ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل با استفاده از مواد اولیه گوناگونی تهیه می‌شود. هر چقدر مواد اولیه ساخت ساندویچ پانل کیفیت بیشتری داشته باشند، استحکام و پایداری بالاتری در برابر تغییرات دمایی خواهند داشت. در فصل زمستان، فضای داخلی ساختمان کاملاً گرم بوده و اما فضای بیرونی ساختمان سرد است. این تغییرات دمایی ممکن است باعث آسیب رسیدن به ساندویچ پانل شود.

یک ساندویچ پانل با کیفیت، عایق مناسبی برای عبور سرما و گرما بوده و به راحتی تحت تغییرات دمایی آسیب نمی‌بیند. با این حال، اگر یک مقایسه دقیق بین محصولات داخلی و خارجی داشته باشید، می‌بینید که هر دو مورد می‌توانند گزینه‌های کاملا مناسبی برای حفاظت از ساختمان‌ها باشند. اگرچه برخی از انواع نمونه‌های خارجی از مواد اولیه با کیفیت‌تری برای ساخت ساندویچ پانل استفاده کرده‌اند، اما در هر صورت نمونه‌های داخلی نیز می‌توانند از نظر کارایی با نمونه‌های خارجی رقابت داشته باشند. 

  • مقایسه قیمت

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که باید هنگام خرید ساندویچ پانل به آن توجه کنید، قیمت ساندویچ پانل‌های داخلی و خارجی است. بدیهی است با توجه به هزینه گمرک، قیمت خرید ساندویچ پانل خارجی بیشتر از نمونه‌های داخلی است. بنابراین افرادی که قصد دارند با حداقل هزینه برای خرید ساندویچ پانل اقدام کنند، باید نمونه‌های داخلی را انتخاب کرده و به دنبال یک مجموعه معتبر باشند. 

اگرچه قیمت برخی از انواع ساندویچ پانل‌های خارجی بالاتر است، اما این مسئله لزوما به این معنا نیست که نمونه‌های خارجی عملکرد بسیار بهتری از نمونه‌های داخلی دارند. همانطور که گفته شد، بخشی از هزینه‌های مربوط به فروش ساندویچ پانل خارجی، به هزینه گمرک و واردات و صادرات کالا بستگی دارد. در نتیجه، می‌توان با هزینه بسیار کم، نمونه‌های داخلی را خریداری کرد. 

نمای بیرون ساندویچ پانل

  • مقایسه ویژگی

ساندویچ پانل‌های داخلی و خارجی هر دو از نظر کارایی و عملکرد تا حدودی مشابه یکدیگر هستند. هر دو نوع ساندویچ پانل می‌توانند عایق خوبی برای سرما و گرما باشند و مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی و تغییرات دمایی داشته باشند. معمولاً بیشترین تفاوت بین ساندویچ پانل‌های داخلی و خارجی، مربوط به دوام و ماندگاری آن‌ها است.

 در اغلب موارد، نمونه‌های خارجی ماندگاری و دوام طولانی‌تری دارند و می‌توانند برای سالیان سال مورد استفاده قرار بگیرند. تعدادی از نمونه.های داخلی نیز وجود دارند که ماندگاری طولانی مدت داشته باشند. برای خرید نمونه‌های داخلی با کیفیت، باید جستجوی دقیقی داشته باشید و محصولات خود را از مراکز معتبر خریداری کنید. برخی کشورهای خارجی از تکنولوژی روز دنیا برای تولید ساندویچ پانل استفاده می‌کنند و موفق به تولید محصولاتی شده‌اند که کمترین میزان سرما و گرما را از خود عبور داده و عایق قدرتمندی هستند. 

با این وجود، مراکز داخلی تولید ساندویچ پانل محصولات خود را بر اساس شرایط آب و هوایی کشور ایران تولید می‌کنند. به عنوان مثال، شهرهای شمالی کشور معمول در معرض بارش شدید باران قرار دارند و شهرهای جنوبی در بیشتر روزهای سال گرم و آفتابی هستند. بنابراین، باید ساندویچ پانلی متناسب با آب و هوای داخلی ایران خریداری کنید. در نهایت، می‌توان گفت خرید محصولات داخلی بازدهی و صرفه بیشتری دارد و نسبت به محصولات خارجی انتخاب مناسب‌تری است.

اتصال ساندویچ پانل

تفاوت ساندویچ ‌پانل ‌های ساخت داخلی با نمونه ‌های خارجی

یکی از مهمترین مؤلفه‌ هایی که در ساخت ساندویچ‌ پانل ‌ها حرف اول را می ‌زند؛ کیفیت آن ‌ها است. قطعاً کیفیت ساندویچ ‌پانل ‌ها نیز به مواد اولیه برای عایق‌کاری بر می‌گردد که تا چه اندازه می ‌تواند در برابر سرما و گرما مقاومت کرده و همچنین به مقاومت و استحکام کانکس یا بنای پیش‌ ساخته اضافه کند.
امروزه استفاده از ساختمان ‌های پیش‌ ساخته در کشور‌های مختلف از انگلستان، آمریکا ، روسیه، چین و… به شدت افزایش یافته است (علت محبوبیت ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان) و ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه قدم در این راه گذاشته است به همین دلیل بسیاری از کشورها تفاوت ساندویچ ‌پانل ‌های ساخت داخلی با نمونه ‌های خارجی خود را بیش از پیش بیان می‌ کنند.
در کشورهای ذکر شده شرکت‌ های مختلفی به ارائه ساندویچ ‌پانل های دیواری و پانل سقفی می‌پردازند و برای رقابت در بازار های جهانی، ویژگی‌ های مختلفی به ساندوچ ‌پانل ‌های خود اضافه می‌کنند تا بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

برای مثال در کشوری مانند انگلستان، شرکتی به ارائه ساندویچ ‌پانل‌ها UV و یا کاهش انرژی مصرفی می‌پردازد. تکنولوژی ساخت خانه های هوشمند به حدی افزایش یافته است که دیوار و سقف بناها باید قابلیت ایفای نقش در ان را داشته باشند مساله ای که با مالح سنتی امکان پذیر نیست. اما در مورد ساندویچ پنل ها حداقل مزیت ممکن جابه جایی اسان و مدیریت فضای داخلی ساختمان است که در نمونه های خارجی شرکت های بزرگ به دنبال این مساله هستند.
اما ایران نیز از این قافله عقب نمانده و همپای کشورهای خارجی در این مسیر قدم برداشته است.

ساندویچ‌ پانل داخلی یا خارجی؟ مسئله این است

یک فرد وارد در صنعت ساختمان‌ های پیش‌ ساخته در اولین وهله خود درصدد است تا اقلام مناسب با کیفیت و با قیمت کمتری تهیه کند تا بتواند سود بیشتری داشته باشد به همین دلیل دقت بیشتری را برای تهیه مواد خود به خرج می‌دهد از این رو اول به بررسی تفاوت ساندویچ‌ پانل ‌های ساخت داخلی با نمونه ‌های خارجی می‌پردازد چرا که حذف هزینه‌ های واردات تا اندازه بالایی از هزینه ‌های ساخت ساختمان می‌کاهد.
با گسترش صنعت ساختمان‌ ها پیش‌ساخته در مقیاس کوچک و بزرگ در کشور ایران، عده‌ای برای رفع نیاز کشور به ساندویچ ‌پانل ‌ها اقدام به تولید این کالای ساختمانی کردند تا جایی که این کالا قابلیت رقابت با هم‌ نوعان خارجی خود را دارد و می‌تواند در بازار های جهانی هم‌ پای آن‌ها پیش برود. اما سؤال اصلی اینجاست که چرا باید ساندویچ ‌پانل داخلی را انتخاب کرد و تفاوت ساندویچ ‌پانل ‌های ساخت داخلی با نمونه ‌های خارجی در چیست؟

یکی از مهمترین ویژگی ساندویچ ‌پانل ‌ها تولید و استفاده از آن ‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف است به همین دلیل تولیدکننده این کالای ساختمانی با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و کشور خود اقدام به عایق‌کاری و تولید ساندویچ‌ پانل ‌ها می پردازد که توانمندی پاسخگویی در آن شرایط آب و هوایی داشته باشد از طرفی حذف هزینه گمرک و واردات ساندویچ ‌پانل ‌ها باعث تقلیل هزینه ‌های افراد فعال در حوزه ساختمان‌ های پیش‌ ساخته می‌شود.
همین دو علت کافی است تا تفاوت ساندویچ ‌پانل‌ های ساخت داخلی با نمونه ‌های خارجی واضح باشد چرا که در برهه کنونی نیز حمایت از اقتصاد داخلی همان حمایت از خانواده ‌ها است.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط