1. خانه
  2. مقالات
  3. ساندویچ پانل
  4. مراحل اصولی نصب ساندویچ پانل سردخانه + مزایا و معایب آن

مراحل اصولی نصب ساندویچ پانل سردخانه + مزایا و معایب آن

مراحل اصولی نصب ساندویچ پانل سردخانه + مزایا و معایب آن

بررسی نحوه نصب ساندویچ پانل سردخانه

نحوه نصب ساندویچ پانل سردخانه برای تمامی این ساندویچ پانل‌ها ساخته شده با هر نوع ماده‌ای یکسان است. این پانل‌ها برای افزایش طول عمر نگهداری مواد غذایی کاربرد دارند.

حفظ مواد غذایی باتوجه به گرم شدن کره زمین بسیار دشوار است. بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چگونه پانل‌های سردخانه عمل می‌کنند. نحوه نصب ساندویچ پانل سردخانه برای استفاده طولانی مدت از محصول بسیار مهم است. اولین و مهمترین شرط برای استفاده طولانی مدت از سردخانه‌ها بدون ایجاد مشکل و به دست آوردن نتایج مورد انتظار، مونتاژ مناسب است. در این میان قیمت ساندویچ پانل سردخانه هم بسیار مهم است.

مراحل نصب ساندویچ پانل سردخانه

  • کف محوطه‌ای که سردخانه در آن نصب می‌شود باید مسطح باشد.در غیر این صورت، پانل‌ها به درستی روی هم قرار نمی‌گیرند.
  • در صورتی که نصب در محلی انجام شود که ورودی و خروجی پیوسته وجود داشته باشد، اختلاف سطح در عایق بندی کف در نظر گرفته شود.

نصب ساندویچ پانل

پانل‌های سردخانه را نصب کنید

هنگام نصب سردخانه باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال و بررسی کنید.

۱-نصب کانال‌های U

 کانال‌های U بر اساس اندازه اتاق سردخانه سفارشی بر روی یک طبقه صاف قرار می‌گیرند. با پیچ‌های کیت روی زمین ثابت می‌شود.

۲-نصب پانل کف

در صورتی که پانل کف در پروژه باشد، مطابق نقشه پروژه نصب می‌شود تا در داخل کانال u باقی بماند.

۳-نحوه نصب پنل‌های دیواری سردخانه

پانل‌های دیواری مطابق با پروژه در کانال‌های U قرار می‌گیرند. در صورت لزوم، آنها را با توجه به اندازه اتاق از گوشه‌ها برش می‌دهند.

۴-نصب پانل‌های سقفی

در هنگام نصب پانل‌های سقفی با قرار دادن آنها بر روی بریدگی روی پانل‌های دیواری نصب می‌شوند.

۵-مونتاژ درب سردخانه

چارچوب در به فضای باقی مانده برای درب اضافه می‌شود.

اگر عرض چهارچوب درب بیش از یک عرض پانل باشد، پانل را با توجه به اندازه چارچوب در برش داده و در فضای مناسب قرار می‌دهند.

۶-تکمیل عایق کاری

لازم است عایق کاری با استفاده از سیلیکون به محل اتصال پانل‌های دیوار یا سقف به یکدیگر تکمیل شود.

۷- لوازم جانبی گوشه داخلی

لوازم جانبی گوشه داخلی به گونه‌ای در فضای داخلی سردخانه نصب می‌شود که سطوح اتصال پانل در قسمت‌های دیوار-سقف، دیوار-کف و گوشه را بپوشاند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل برای ذخیره سازی سرد

ساندویچ پانل‌ها کاربردهای مختلفی در ساخت و ساز و مهندسی دارند. آنها به فناوری هواپیما، سفرهای فضایی و هوانوردی و تأسیسات ذخیره سازی سرد سیار و دائمی کمک می‌کنند.

 در کشورهایی با شرایط آب و هوایی سخت، تولیدکنندگان ساندویچ پانل از آنها برای ساخت سردخانه‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این، پانل‌های سردخانه محافظت و نگهداری مورد نیاز را از مواد غذایی و مواد خام مرتبط در برابر دماهای بالا فراهم می‌کند. البته نباید از اهمیت نحوه نصب ساندویچ پانل سردخانه غافل شد.

محل اتصال ساندویچ پانل
سبک وزن و زیبایی در ساختار

پانل‌ها پس از آزمایش فلز سبک پروفیلی یا غیرپروفیل برای خمش، ضربه و لرزش ساخته شده‌اند. استحکام کششی از طریق زیبایی ساختاری تامین می‌شود.

تنظیم دما و عایق کاری

انبار سردخانه بسته به اندازه و کاربری، ممکن است به دو نوع دسته بندی شود. این دو نوع اتاق سرد و انباری هستند. انبارهای سردخانه‌ای کوچک‌ و بزرگ هستند و توسط صنعت خرده‌فروشی برای نگهداری مواد غذایی برای دوره‌های کوتاه‌ و بلند استفاده می‌شوند. سردخانه‌های انبار بزرگ‌تر هستند و در فروشگاه‌های بزرگ‌تر برای نگهداری مواد غذایی و مواد خام برای مدت طولانی‌تر استفاده می‌شوند. باید دو دما از ۱۵ درجه سانتیگراد تا ۴۰- درجه سانتیگراد در انبار سرد برای دوره‌های طولانی‌تری حفظ شوند.

تزریق فوم پلی اورتان تحت فشار بین ساندویچ پانل‌های فلزی

در حین ساخت، عایق نقش موثری در برابر هدایت حرارت دارد. فولاد گالوانیزه پلی استر از پیش رنگ شده یا با روکش پی وی سی، از مواد موثر در ساخت پانل‌های سردخانه هستند. با توجه به نوع سردخانه‌ها، تنظیم و نگهداری طیف دمایی بین ۱۵ درجه سانتیگراد تا ۴۰- درجه سانتیگراد توسط مواد عایق ضخیم بین ساندویچ پانل‌ها تامین می‌شود.

روکش‌هایی که پانل‌های فلزی را می پوشانند در لبه‌ها به شکل U هستند تا چسبندگی عالی بین ورق‌های فلزی و فوم پلی اورتان عایق ایجاد کنند.

عایق غیر سمی و ضد آب

فوم عایق پلی یورتان در ساندویچ پانل‌های نگهداری سرد غیر سمی است، با گذشت زمان خراب نمی‌شود و بو را جذب نمی‌کند. پانل‌ها همچنین ضد آب هستند، حساسیت ایجاد نمی‌کنند و در برابر قارچ یا کپک مقاوم هستند. این تضمین می‌کند که انبار سردخانه به خوبی سالم و حفظ شود.

شرکت برج پوشش آپادانا مجموعه ای فعال در زمینه مشاوره، طراحی، تولید و اجرای انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری و سردخانه ای می باشد که با بهره مندی از مهندسین، مشاوران، طراحان و با پشتوانه نیروهای فنی و متخصص شروع به کار نموده است.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط