1. خانه
  2. مقالات
  3. سردخانه
  4. چرا به سردخانه نیاز داریم؟ + هزینه ساخت سردخانه

چرا به سردخانه نیاز داریم؟ + هزینه ساخت سردخانه

سردخانه
چرا به سردخانه نیاز داریم؟

بررسی کامل هزینه ساخت سردخانه ۱۰۰۰ تنی

هزینه ساخت سردخانه ۱۰۰۰ تنی بر اساس عوامل متعددی تعیین می‌شود. سردخانه‌ها برای نگهداری مواد غذایی، دارو و …. در صنایع مختلف کاربرد دارند.

ما همیشه به سردخانه برای غذا و دارو نیاز داشته‌ایم، اما کمتر درباره آنها شنیده‌ایم. یکی از انواع سردخانه، سردخانه ۱۰۰۰ تنی است.

خوشبختانه، با استفاده از سردخانه می‌توان روزانه تا ۱۰۰۰ تن مواد غذایی و دارویی را نگهداری کرد.

برای خرید و بررسی قیمت ساندویچ پانل سردخانه به سایت برج پوشش مراجعه کنید.

 

چرا به سردخانه نیاز داریم؟

ساخت سردخانه ۱۰۰۰ تنی پدیده جدیدی نیست. ما انسان‌ها مدت‌ها قبل از اختراع یخچال‌ها و فریزرها، مواد غذایی را در دمای سرد نگهداری می‌کردیم و درک می‌کردیم که با سرد نگه داشتن محصولات، ماندگاری بیشتری داشته و کیفیت آنها حفظ می‌شود.

اما البته، اکنون دیگر از انبارهای یخ برای خنک نگه داشتن کالاها استفاده نمی‌کنیم. ذخیره سازی سرد در مقیاس صنعتی فرآیندی پیچیده و با تکنولوژی بالا است که اغلب با سطوح بالایی از اتوماسیون همراه است. در سال ۲۰۱۸، بازار جهانی مواد غذایی منجمد ۲۶۰.۸ میلیارد دلار ارزش داشت. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۶ با ۴۰درصد رشد به ارزش پیش‌بینی شده ۳۶۶.۶ میلیارد دلار برسد.

و این فقط به نگهداری غذای منجمد اختصاص ندارد. به آن مواد غذایی سرد شده، محصولات دارویی و سایر کالاهایی که نیاز به نگهداری سرد دارند را اضافه کنید.

علل نیاز به سردخانه

هزینه ساخت سردخانه ۱۰۰۰ تنی

دو عنصر اصلی برای یک سردخانه وجود دارد: خود انبار و تجهیزات داخل آن، مانند قفسه بندی. گزینه سومی وجود دارد که هر دو را با هم ترکیب می‌کند، ساختمان‌های دارای قفسه، که در آن قفسه‌ها بخشی از ساختار یکپارچه انبار هستند. همه باید نقش خود را در نگه داشتن مرکز در دمای ثابت ایفا کنند.

انبارهای سرد به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که توسط دما تعیین می شود:

بالای صفر، با دمای کنترل شده در ۰ تا ۱۰ درجه سانتیگراد.

زیر صفر، با دمای کنترل شده ۳۰- تا ۰ درجه سانتی گراد.

هر کدام هدف متفاوتی دارند. هدف یک سردخانه بالای صفر نگهداری محصول (معمولاً مواد غذایی) در دمای مطلوب، جلوگیری از فساد آن و افزایش عمر آن است.

در مقابل، یک سردخانه زیر صفر باید محصول را در دمای ثابت نگه دارد تا اطمینان حاصل شود که خطر آسیب یا تغییر در ساختار آن وجود ندارد.

سردخانه‌ها بر اساس پارامترهای مختلف دسته بندی می‌شوند.

هزینه ساخت سردخانه ۱۰۰۰ تنی بر اساس هریک از این پارامترها تعیین می‌گردد. هزینه راه‌ اندازی سردخانه بالای صفر و پایین صفر با یکدیگر متفاوت است. نوع مواد و مصالح بکار رفته و برند تولید کننده از دیگر پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت هستند.

 

چالش‌ها و راه حل‌های ذخیره سازی سرد

نگهداری اجناس در سردخانه چالش‌هایی را به همراه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، از جمله:

با در نظر گرفتن هزینه انرژی مورد نیاز برای حفظ سرما، ذخیره سازی سرد گزینه گران‌تری نسبت به ذخیره سازی در دمای محیط است.

کارمندان در دماهای زیر صفر چگونه کار خواهند کرد.

چگونه دما می‌تواند ثابت باشد، نه فقط در زمان ذخیره سازی، بلکه در نقطه ای که کالاها دریافت یا ارسال می‌شوند.

بسیاری از این چالش‌ها را می‌توان با انتخاب دقیق تجهیزات که استفاده از فضا را بهینه می‌کند و خدمات کارآمد را تضمین می‌کند، برطرف کرد. اتوماسیون و نیمه اتوماسیون نیز هزینه‌های سربار را از نظر هزینه‌های نیروی کار کاهش می‌دهد.

 

چرا به سردخانه نیاز داریم

سایر عوامل موثر بر ذخیره سازی سرد

ملاحظات زیادی فراتر از خود انبار و تجهیزات مورد نیاز وجود دارد.

به عنوان مثال، ورودی و خروجی‌هایی که کالاها دریافت و ارسال می‌شوند باید تا دمای مناسب خنک شوند. داشتن یک سیستم قفل هوای ایمن، با دو در که هرگز همزمان باز نمی‌شود، رایج است که به جلوگیری از خروج سرما یا تراکم یا تجمع یخ کمک می‌کند.

تهویه خوب برای حفظ دمای ثابت در سرتاسر محیط ضروری است و دوباره به جلوگیری از یخ زدگی کمک می‌کند.

شرکت برج پوشش آپادانا مجموعه ای فعال در زمینه مشاوره، طراحی، تولید و اجرای انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری و سردخانه ای می باشد که با بهره مندی از مهندسین، مشاوران، طراحان و با پشتوانه نیروهای فنی و متخصص شروع به کار نموده است.

 

 

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط