ورق پلی کربنات شادولاین

ورق پلی کربنات شادولاین

هرچند بخش عمده ورق‌های پلی کربنات به‌صورت صفحات تخت تک جداره یا چند جداره تولید می‌شوند؛ اما مدل‌های دیگری از این ورق‌ها نیز وجود دارند که معمولا سطح مقطع آن‌ها با شکل خاصی طراحی می‌شوند. ورق پلی کربنات شادولاین یکی از انواع این ورق‌هاست که سطح مقطع آن به‌صورت موج‌دار است. شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چه نیازی به این سبک بطراحی ورق‌های پلی کربنات وجود دارد؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم. دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های ورق پلی کربنات شادولاین

ورق پلی کربنات ویژگی‌های مکانیکی و شیمیایی فوق‌العاده‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت زیاد در برابر ضربه، قیمت مناسب، وزن سبک، پایداری ابعادی زیاد، عایق حرارتی و صوتی، انتقال نور با درصد بالا و جلوگیری از عبور اشعه ماورابنفش خورشید اشاره کرد. ورق پلی کربنات شادولاین تمام این ویژگی‌ها را در خود جای داده است. در مقابل طراحی سطح مقطع آن به‌صورت موج‌دار مزایای دیگری را نیزبه ارمغان می‌آورد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش مقاومت در برابر ضربه نسبت به ورق‌های پلی کربنات معمولی
  • کاهش احتمال شکستن ورق در اثر تغییرات دما
  • بهبود زیبایی ظاهری ورق
یک نمونه از ورق پلی کربنات شادولاین

کاربرد ورق‌های پلی کربنات شادولاین

برای طراحی ورق‌های پلی کربنات از دستگاه‌های خم‌‌کاری استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به‌صورتی تنظیم می‌شوند که شکل خاصی را با فاصله معین روی ورق پلی کربنات ایجاد می‌کنند. با توجه به ویژگی‌هایی که برای ورق پلی کربنات شادولاین برشمردیم، این محصول گزینه‌ای مناسب برای استفاده در سقف پروژه‌های عمرانی مختلف مانند گلخانه‌ها، سوله‌ها و … است. این محصول در مقایسه ورق‌های شادولاین گالوانیزه از وزن به مراتب کمتری برخوردار است. به همین دلیل حمل‌و‌نقل و همچنین نصب آن در سقف سازه‌ها راحت‌تر است. همچنین وزن کمتری را به سازه تحمیل می‌کنند که طبیعتا برای افزایش ایمنی آن بسیار مهم است.

قیمت ورق پلی کربنات شادولاین

طبیعی است که قیمت ورق پلی کربنات شادولاین در مقایسه با ورق‌های معمولا بیشتر است؛ چراکه نیاز به صرف زمان و استفاده از دستگاه‌های خم‌کاری برای ایجاد سطح مقطع موج‌دار در این ورق‌ها وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که شکل سطح مقطع تمام ورق‌های شادولاین یکسان نیست. بلکه با توجه به سفارش مشتری و استانداردهای تولید کننده، می‌توان این ورق‌ها را با سطح مقطع‌های گوناگون تولید و روانه بازار کرد.

در کنار عوامل فوق، چند فاکتور دیگر نیز وجود دارند که در قیمت ورق پلی کربنات شادولاین تاثیرگذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت ورق
  • ابعاد ورق
  • کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید ورق
  • برند تولید کننده
کاربری های ورق پلی کربنات شادولاین

کلام پایانی

در این مطلب بررسی کردیم که پلی کربنات شادولاین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همان طور که مشاهده کردید، این ورق از ویژگی‌هایی خاصی برخوردار است که آن را به‌گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای ساخت‌وساز تبدیل کرده است. در کنار تمام مزایای این ورق، می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر در مقایسه با ورق‌های شادولاین گالوانیزه آن‌ها را تهیه کنید. این موضوع مهمی است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت‌وساز کمک زیادی به شما می‌کند.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط