سردخانه
همه چیز درباره سردخانه نگهداری میوه

بررسی همه چیز درباره سردخانه نگهداری میوه

سردخانه نگهداری از میوه به سردخانه‌هایی گفته می‌شود که می‌توان از طریق آنها از میوه‌ها نگهداری نمود و‌ احتمال خرابی را به حداقل رساند.

میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه و سالم هستند. اما نگهداری آنها حساس می‌باشد. به همین دلیل نباید کنترل دقیق دمای این محصولات را در خطوط فرآوری سرد یا انجماد نادیده‌ گرفت. سردخانه نگهداری میوه مطمئن می‌شود که خوراکی‌های شما در صدر لیست خرید مصرف کننده باقی می‌مانند و طعم تلخی از خود باقی نمی‌گذارند.

از این گذشته بازده انرژی و مبردهای سازگار با محیط زیست از اولویت اصلی یخچال نگهداری میوه است. استفاده از این سردخانه‌ها موجب می‌شود تا بتوانید در هر فصلی از سال میوه فصل دیگر را خریداری کنید. خواه نخود سبز در تابستان باشد یا تمشک قرمز درخشان در زمستان.

سردخانه نگهداری میوه

میوه و سبزیجات منجمد

مصرف کننده در طول هر فصل در انتظار تنوع وسوسه انگیزی از میوه‌ها و سبزیجات است که تازگی، رنگ، طعم، شکل و محتوای ویتامین خود را حفظ می‌کند. علاوه بر این، باعث می‌شود تعداد روزافزونی از ما کمتر به آلرژی مبتلا شده و  راحت‌تر برنامه غذایی خود را با نیازهای شخصی تنظیم کنیم. دانشمندان علوم تغذیه می‌توانند میوه‌های نگهداری شده در سردخانه را به راحتی توصیه کنند.

مطالعات بی‌شماری برای سال‌های متمادی ثابت کرده است که میوه‌های نگهداری شده در سردخانه نه تنها از نظر محتوای ویتامین برابر با همتایان تازه خود هستند، بلکه در واقع ثابت شده است که در هر صورت برتر از غذاهایی هستند که برای روزها در یخچال نگهداری شده‌اند. این خوراکی‌ همچنین محصولاتی بی عیب و نقص از لحاظ بهداشتی هستند.

 

اهمیت سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات منجمد

البته بسیاری از ما وقت و انرژی لازم برای گشت و گذار متفکرانه در بازارهای کشاورزان محلی، با بررسی و ارزیابی میوه‌ها را نداریم. ما با عجله از فروشگاه میو‌ه‌ها عبور می‌کنیم تا به موقع به خانه برسیم. جای تعجب نیست که میوه‌های‌های خارج از هر فصل در حال افزایش محبوبیت هستند. نوع دیگر پرطرفدار، سبزیجات منجمد هستند. مصرف کنندگان به خصوص دوست دارند به سبزیجات منجمد دسترسی پیدا کنند.

نخود، لوبیا، گل کلم و … از موارد مشابه پرطرفدار هستند. سبزیجات منجمد نیازی به تمیز کردن یا خرد کردن ندارند. اما، فراتر از راحتی، این محصولات منجمد دارای کیفیت بالا و محتوای ویتامین عالی هستند. علاوه بر این، ذخیره کردن آن برای روزها و هفته‌های آینده آسان‌تر خواهد بود.

سبزیجات منجمد را نیز می‌توان به راحتی برای وعده‌های غذایی کوچک یا بزرگ تقسیم کرد. به همین ترتیب مدیریت غذاهای با ارزش و جلوگیری از هدر رفتن آن را ساده می‌کند.

عوامل زیادی وجود دارد که بر نحوه نگهداری میوه و سبزیجات تازه تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب، دانستن راه حل صحیح ذخیره سازی که باید استفاده شود می‌تواند چالش برانگیز باشد.

این راهنما به جنبه‌های استفاده از سردخانه برای میوه و سبزیجات و اینکه چرا باید از سردخانه برای ذخیره و توزیع محصولات تازه خود استفاده کنید، می‌پردازد.

نمایی از داخل سردخانه نگهداری میوه

مزایای استفاده از سردخانه نگهداری میوه چیست؟

بدون انبار سرد، بیشتر میوه‌ها و سبزیجات بیش از چند روز تازه نمی‌مانند. به محض اینکه محصول تازه برداشت می‌شود، شروع به زوال می‌کند و باکتری‌های خطرناک شروع به رشد می‌کنند.

دمای پایین در واحدهای سردخانه رشد این قارچ‌های بیماری زا را متوقف می‌کند و تضمین می‌کند که فساد میوه‌ها و سبزیجات به حداقل ممکن می‌رسد.

یخچال و انجماد انفجاری گزینه‌های به همان اندازه محبوب برای بسیاری از سبزیجات و برخی از میوه‌های انتخاب شده هستند. واحدهای ذخیره سازی سرد CRS دارای محدوده دمایی متنوعی برای گزینه‌های انجماد و سرما هستند.

 

علت محبوبیت میوه‌ها در سردخانه

خرید میوه تازه حتی از خریداران باتجربه نیز می‌تواند مطالبات زیادی داشته باشد. از ارزش یک میوه درخشان با عطر و طعم دلپذیر نمی‌توان غافل شد. گاهی اوقات میوه‌های بیش از حد رسیده قربانی مگس‌ها می‌شوند. دفعه بعد که خرید می‌کنیم، میوه‌های نارس و سفت را انتخاب می‌کنیم و اجازه می‌دهیم در خانه برسند.

اما پس از آن متوجه شدیم که شرایط نگهداری در خانه را نداریم. انجماد سریع پیشرفته این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان در شرایط مختلف میوه‌ها را نگهداری کرد. تولیدکنندگان میوه‌های شیرین را در یخچال نگهداری می‌کنند. سرد کردن متابولیسم را متوقف می‌کند، میوه‌ها نمی‌رسند و مشتری می‌تواند بدون دردسر و مزاحمت از طعم لذیذ و حفظ شده آن لذت ببرد.

شرکت برج پوشش آپادانا مجموعه‌ای فعال در زمینه مشاوره، طراحی، تولید و اجرای انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری و سردخانه‌ای می‌باشد که با بهره مندی از مهندسین، مشاوران، طراحان و با پشتوانه نیروهای فنی و متخصص شروع به کار نموده و برای تمامی پروژه ها علاوه بر کنترل دقیق و پیشرفته مراکز علمی و تحقیقاتی به دقت و تطابق ویژگی‌های مصالح بکار رفته با استانداردهای ملی و بین المللی می‌پردازد و همواره از پیشتازان ارائه طرح‌های نو در زمینه تولید و اجرای انواع پوشش های سوله و سازه می‌باشد.

 

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط