هرآنچه از ساندویچ پانل نسوز باید بدانید

ما در این بخش راجع به ساندویچ پانل نسوز مقاله آماده کردیم، در هر لحظه از زندگی امکان اتفاق افتادن خطرات و اسیب هایی برای انسان و ساختمان و تجهیزات وجود دارد. حوادثی که می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد و خسارات زیادی به بار بیاورد به همین خاطر همواره باید برای مقابله و کمتر کردن آنها چاره ای اندیشید. یکی از اتفاقاتی که خسارات مالی و جانی زیادی به همرا می اورد و بسیار سهمگین است اتش سوزی است. چرا که ممکن است  یک جرقه کوچک که در ساختمان ایجاد شود و به بقیه بخش های ساختمان سرایت نماید. در ساختمان ها موارد زیادی برای مقابله با اتش سوزی تعبیه شده است مانند قرار دادن کپسول اتش نشانی و سیستم خودکار اطفای حریق و همچنین اموزش به افراد برای ایمن بودن در هنگام اتش سوزی و کمتر اسیب دیدن.

اما یکی از مواردی که مهندسان ساختمان به دنبال ان هستند استفاده از مصالحی که خود به خود خاصیت اشتعال نداشته باشند و در هنگام حریق به کمک ان نیایند. زیرا همانطوری که می دانید مصالح سنتی مانند اجر و سیمان به سرعت شعله ور می شوند. اما نوع جدید محصولات ساختمانی پیش ساخته به نام ساندویچ پانل چند سالی است که بازار پوشش سقف و دیواره ی سازه های مدرن را متعلق به خود کرده اند.

یکی از پیشرفته ترین این محصولات ساندویچ پانل های نسوز هستند. مصالح پیش ساخته ای که می تواند خیال شما را از وسایل داخل سازه خود راحت می کنند. زیرا این پانل ها نسوز بوده و قابل اشتعال می باشند. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که نسوز بودن به معنای این نمی باشد که هیچ عکس العملی در برابر اتش از خود نشان نمی دهد بلکه بیشتر بر این نکته تمرکز دارد که قابلیت اشتعال و سرایت اتش به سایر محیط را نمی دهد.

ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز نوعی از ساندویچ پانل است که دارای تمامی خصوصیات و ویژگی های یک ساندویچ پانل بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم است. ساندویچ پانل ساختاری است که از سه لایه تشکیل شده است: یک هسته کم چگالی و یک لایه پوستی نازک که به هر طرف متصل است. ساندویچ پانل ها در سازه هایی کاربردی ای استفاده میشود که به ترکیبی از ساختار های بسیار مستحکم و با وزن کم نیاز دارند.

بیشتر بخوانید : کاربرد های عمومی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل نسوز چیست؟

ساندویچ پانل نسوز با استفاده از PIR (پلی ایزوسیانورات فشرده سفت و سخت) با نسبت بالایی از ایزوسیانات ساخته شده و واکنشی به نام تریمریزاسیون آلکین تولید میکند که خصوصیات و ویژگی هایی به پانل میدهد تا در برابر آتش سوزی مقاومت کند. در مقایسه با سایر محصولات مشابه این چنینی، ساندویچ پانل نسوز در برابر آتش سوزی مقاوم تر بوده و در هنگام آتش گرفتن دود و مواد سمی کمتری تولید میکند و آلاینده های زیست محیطی کمتری وارد هوا و طبیعت میشود. همانطور که متوجه شدید چند ویژگی مهم در ساندویچ پانل وجود دارد که به نسوز بودن معروف شده است. در وهله اول اینکه به هیچ وجه خاصیت مشتعل شدن ندارد و این به این معنا نیست که اتش نمی گیرد.

در وهله دوم ساختار دود و مواد سمی کمتری تولید می کند. مورد بعدی میزان گرمایی است که در هنگام اتش سوزی تولید می شود که در ساندویچ پانل های نسوز بسیار کمتر از سایر پانل ها و مصالح سنتی دیگر است. اجزا ساندویچ پانل که شامل هسته و لایه های بیرونی هستند خاصیت انفجار و تکه تکه شدن نیز ندارند برخلاف مصالح سنتی.
همچنین ساندویچ پانل به صورت یک دفعه ای فرو نمی ریزند زیرا اگر قطعات آنها در هنگام اتش سوزی اب شوند لایه های بیرونی در کنار یکدیگر می مانند و فوم داخلی اسیب می بیند. اگر یک پانل اسیب ببیند به راحتی می توان ان را با پانل دیگری جایگزین نمود.

انواع ساندویچ پانل نسوز

برای سقف، دو مدل، ۱۰۰۰ میلی متر عرض در عمق ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلی متر.
برای نما ها، سه مدل، ۱۱۰۰ میلی متر عرض در عمق ۳۵، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلی متر.
پانل های یخچال و فریزر، ۱۱۰۰ میلی متر عرض در عمق ۶۰ تا ۲۴۰ میلی متر در ۲۰ میلی متر.
ساندویچ پانل نسوز دارای دو رو ورق فولادی است که با آلیاژ های مختلفی چون پلی استر، PVDF، PVC و پلی اورتان لعاب داده میشوند.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط