دیوار پیش ساخته
مشخصات دیوار پیش ساخته مدرن چیست؟

دیوار پیش ساخته مدرن

برای ساخت دیوار پیش ساخته مدرن از پانل های پیش ساخته باید استفاده نمود. بهترین محصولی که در حال حاضر در بازار وجود دارد ساندویچ پانل دیواری به همراه پلی کربنات می باشد. این محصول که در کشور خودمان نیز تولید می گردد کیفیت بالایی دارد. شرکت برج پوشش آپادانا به عنوان یکی از معروفترین شرکت های تولید کننده انواع پانل سقفی و دیواری در ایران و آسیا می باشد.

در این مطلب قصد داریم که اطلاعاتی راجع به دیوارهای پیش ساخته، نحوه ساخت آنها و ساندویچ پانل دیواری شرح دهیم. ساندویچ پانل دیواری محصولی است که ظرفیت و تحمل آن ها بستگی به فوم به کار رفته در آن دارد. اگر قصد دارید از ساندویچ پانل دیواری برای پروژه های خود استفاده کنید باید ابتدا نوع پروژه خود را مشخص نمایید. این پنل ها در محل های زیادی کاربرد دارند اما با توجه به محل کاربردشان باید نوع مخصوصی استفاده گردند.

ساندویچ پانل دیواری کاربردهای بسیار زیادی دارد. در تمام بناها و ساختمان ها می توان از این محصول پیش ساخته استفاده نمود اما بهتر است که برای ساختمان هایی با کاربرد صنعتی از و واحدهای تولیدی استفاده نمود زیرا این واحدها نیاز به امنیت بالاتر و دوا بیشتری دارند. همچنین پانل های دیواری کاملا در برابر آتش سوزی و بارش تگرگ نیز مقاوم هستند.

کاربرد های ساندویچ پانل:

    • در واحدهای بیمارستانی ثابت و سیار و همچنین اتاق های تمیز
    • در سقف و دیوار مدارس
    • در ویلاها و منازل مسکونی و شخصی
    • سوله های صنعتی یا تولیدی
    • در دیوارها و سقف انبارهای ثابت
    • برای ساخت کانکس و کانتینر
    • استفاده به عنوان سقف کاذب و سرپوشیده
    • قابل استفاده در مراکز امداد و نجات ثابت و سیار
    • در معادن به عنوان کانکس
    • کمپ ها و محل های اسکان های موقت

مشخصات ساندویچ پانل دیواری :

یکی از روش های ساخت ساندویچ پانل دیواری استفاده از فوم پلی یورتان می باشد. علاوه بر ضد حریق بودن ویژگی دیگر این محصولات این است که گرما و سرما را از خود کمتر به بیرون انتقال داده و رطوبت به آن نفوذ نمی کند و از این نظر بسیار برای مکان های صنعتی، بیمارستان ها و … مناسب می باشد.

همچنین ساندویچ پانل های دیواری در مواجه با حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله… به دلیل داشتن وزن کم و سبک، آن ها را کاهش داده و کمتر دچار مشکل می گردد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل دیواری:

استفاده از ساندویچ پانل مانند تمام محصولات دیگر مزایا و معایب خود را داراست. مثلا استفاده از مصالح سنتی شاید هزینه های کمتری در پی داشته باشد اما امنیت آنها پایین تر است. با همین استدلال همواره باید از محولی استفاده کنیم که نسبت مزایای آن به معایبش بسیار بیشتر بوده تا برای صاحبان ساختمان ها منطقی باشد. از جمله مزایای استفاده از این پانل ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مقاومت در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله ، گرانش زمین و…

عایق گرما و سرما بوده و از خروج سرما و گرما جلوگیری می نماید و در هنگام سرما ترک نمیخورد و حالت شکننده ندارد.

مقاوم در مقابل زنگ زدگی و مواد شیمیایی می باشد و از خوردگی جلوگیری می نماید و هیچ آسیبی به دیواره ها وارد نمی گردد.

مناسب برای تمام آب و هوای مختلف و همچنین شرایط ساخت و ساز مختلف زندگی می باشد.

حمل آن آسان می باشد و نصب آن بسیار آسان بوده و به راحتی و در زمان کم می توان به خواسته مورد نظر رسید.

به راحتی می توان آن را شست و عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی نمود.

قیمت آن ها بسیار مناسب و به صرفه می باشد نسبت به کارایی که دارد.

دارای رنگ و طرح های مختلفی می باشد.

ضد باکتری و عوامل بیماری زا می باشد.

ساندویچ پانل های دیواری انواع گوناگونی دارد که بسته به نوع و محل استفاده انتخاب می گردند و مورد استفاده قرار می گیرد. پیشنهاد ما این است که برای اطلاع از قیمت پانل ها و مناسب ترین گزینه برای کار شما با مشورت با افراد متخصص و با تجربه نسبت به خرید پانل ها اقدام نمایید. با توجه به آینده ساخت و ساز در دنیا این پانل ها نقش مهمی در ساختمان های مدرن خواهند داشت.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.