ساندویچ پانل
تاثیر رنگ ساندویچ پانل بر گرمای داخلی ساختمان

همواره تصور افراد بر این است که سازه های جدید و مدرنی که به رنگ های مختلف وجود دارد به خاطر مسائل زیبایی یا تبلیغاتی ایجادشده است . در واحدهای صنعتی حتما دیده اید که سالن ها و سوله ها دارای رنگ های متفاوت و متنوعی هستنند که باعث جذابیت آنها می گردد. این به خاطر استفاده از ساندویچ پانل های رنگی می باشد که دست کارفرمایان را برای انتخاب یک پانل باز می گذارد. اما استفاده از رنگ های مختلف تنها به خاطر زیبایی نیست بلکه عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند این در انتخاب رنگ پوشش بیرونی ساختمان تاثیر گذارد.

میزان درصد جذب گرما توسط ساندویچ پانل چه قدر است؟

طبق پژوهش های انجام شده توسط محققان اگر رنگ سقف سفید باشد ۸۵ درصد از گرمای تابیده شده از سمت خورشید را دفع می کند و این به معنای این است که دمای سقف شما و محیط داخلی تحت تاثیر خورشید قرار نگرفته و شما می توانید بهینه سازی مصرف انرژی خود را کنترل کنید. در ضمن این عملکرد ساندویچ پانل سقفی باعث جلوگیری از افزایش بی رویه دمای کره زمین نیز می گردد. اما تصور کنید این عامل برای سقف های سیاه به اندازه ۲۰ درصد نور را بازتاب داده و گرما را در سقف حفظ کرده و به داخل انتقال می دهد تا دمای داخلی خانه افزایش پیدا کند. همچنین باعث افزایش دمای شهر و در پی آن افزایش دمای کره زمین می گردد.

دلیل دیگری که افراد استفاده از سقف های سیاه را توصیه و در واقع توجیه می نمایند این است که در زمستان و در هنگام سرد شدن هوا به جذب گرما کمک می کند و ساختمان را گرم تر نگه می دارد. اما به چند عامل در اینجا دقت نشده است. اول اینکه اگر هوا سرد گردد معمولا نور خورشید به صورت غیر مستقیم به زمین می تابد و با عبور از ابر ها کم شدن قدرت آن در واقع انرژی خاصی ندارد. در مرحله بعد هنگام باراش باران یا برف نیز سقف هر چقدر هم تیره باشد تبدیل به سقف سفید شده و کارایی آن در این زمینه از بین می رود.

 

ساندویچ پانل رنگی

عامل مهم دیگر میزان ماندگاری سقف و ساندویچ پانل دیواری است. هر چقدر رنگ این محصولات تیره تر باشد میزان گرما زیادتری جذب و نگه داری می کند و این عامل باعث می گردد که امکان تاب آوردن یا خم شدن پانل ها بیشتر گردد که در مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض پانل ها گردید.

همواره برای بهینه سازی اعضای سازه و ساختمان خود این را در نظر داشته باشید که با بهینه سازی داخلی محیط خود به بهترین نتیجه مطلوب برسید و به دنبال کم کردن تاثیر عواملی بیرونی باشید اقدامی که برای مثال در درب و پنجره دو جداره صورت گرفته است و با استفاده از تکنولوژی خاصشان به راحتی هرگونه سر و صدا را مدیریت می کنند. همین طور سردخانه ها که از ساندویچ پانل سردخانه ای برای رسیدن به هر نوع دمایی و نگه داری هر میزان مدت که نیاز دارند استفاده می شود.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط