سقف پیش ساخته
چند نوع سقف پیش ساخته داریم؟

به یاد داشته باشید هنگام وقوع زمین لرزه یا تخریب ساختمان، سقف آن می تواند دو نفش متفاوت ایجاد کند. ابتدا استفاده از یک سقف سبک و مستحکم می توان جان شما و امنیت وسائلتان را حفظ کند اما یک سقف با مصالح قدیمی که هم سنگین است و هم احتمال ریزش بیشتری دارد خود خطری جدی محسوب می شود. همچنین در هنگام استفاده از انرژی و حفظ و صرفه جویی در آن با استفاده از سقف استاندارد هزینه های شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهدهمان گونه که می دانید هوای گرم معمولا در بالا قرار می گیرد و استفاده از ساندویچ پانل سقفی به شما کمک میکند انرژی را در سالن های خود نگه دارید.

سقف پیش ساخته چیست؟

سقف های پیش ساخته در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای سازندگان و صاحبان خانه است. سقف پیش ساخته نوعی سقف است که در محیط کارخانه ساخته می‌شود و سپس به محل مورد نظر ارسال می‌شود. سپس پانل‌ها یا خرپاها در محل مونتاژ می‌شوند و سقف نصب می‌شود.
این نوع سقف سال‌هاست که برای ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود، اما اخیرا برای منازل مسکونی نیز استفاده از آن رایج شده است.

کاربرد سقف پیش ساخته

سقف بالاترین قسمت هر ساختمان است. وظیفه اصلی آن پوشاندن خانه و محافظت از فضای داخلی آن در برابر شرایط نامساعد جوی است. شکل سقف اغلب با توجه به شرایط آب و هوایی که خانه در آن قرار خواهد گرفت طراحی می‌شود.
سقف پیش ساخته در ظاهر ساختمان یکپارچگی و زیبایی مورد تحسینی را ایجاد می‌کند. همچنین این نوع سقف برای ارائه حداکثر استحکام و پایداری مهندسی شده است. استفاده از مواد با کیفیت بالا همراه با فرآیندهای آزمایش شده و دقیق تضمین می‌کند که سقف پیش ساخته می‌تواند در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت کند و بارهای سنگین را بدون به خطر انداختن ایمنی تحمل کنند.
از همه مهمتر تاثیر و ایمنی این سقف در زمان زلزله است. وزن سبک سقف پیش ساخته مانع از تلفات می‌شود و این چیزی کم از دفع کامل یک فاجعه ندارد.

مزایا استفاده از سقف پیش ساخته

  • صرفه جویی در هزینه نیروی کار
    یکی از بزرگترین مزایای سقف پیش ساخته صرفه جویی در هزینه است. در مقایسه با روش‌های سنتی سقف‌سازی، نصب سقف‌های پیش ساخته ارزان‌تر است و اغلب به نیروی کار کمتری نیاز دارند. این می‌تواند در هزینه‌های کل پروژه شما صرفه جویی زیادی کند.
  •  گزینه‌های طراحی
    با جایگزینی سقف پیش ساخته با ساخت سقف سنتی از تیرچه و بلوک، می‌توان طرح‌های پیچیده سقف را با کارایی و سرعت بیشتری ساخت. این محصول را می‌توان برای تقریبا هر ترکیب و طراحی فانتزی مورد نیاز در خانه‌های مدرن اجرا کرد.
  • سهولت نصب
    یکی دیگر از مزایای سقف های پیش ساخته سهولت در نصب است. از آنجایی که پانل‌ها در کارخانه ساخته می‌شوند، به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند و زمان کمتری برای نصب نیاز دارند. علاوه بر این، به دلیل سبک‌تر بودن پانل‌ها نسبت به مصالح سنتی سقف، حمل و نقل آنها به محل نصب آسان‌تر است. این می‌تواند پروژه شما را به طور کلی آسان‌تر و سریع‌تر به سرانجام برساند.
  • کنترل کیفیت
    ساخت سقف های پیش ساخته نیز کنترل کیفیت بهتری را نسبت به سقف‌های سنتی ارائه می‌دهد. خرپاهای سقفی پیش ساخته توسط مهندسان طراحی شده‌اند تا الزامات سقف و آیین نامه‌های ساختمانی خاص را برآورده کنند. از آنجا که آنها در یک محیط کارخانه کنترل شده ساخته می‌شوند، احتمال خطا یا نقص بسیار کمتر است. علاوه بر این، مواد مورد استفاده در سقف های پیش ساخته اغلب قوی‌تر هستند.
  • ماندگاری
    سقف های پیش ساخته بسیار بادوام هستند. آنها می‌توانند به راحتی در برابر باد، باران و طوفان‌ها و برف مقاومت کنند و سال‌ها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری دوام می‌آورند.

مزایا استفاده از سقف پیش ساخته

انواع سقف پیش ساخته

سقف های پیش ساخته دارای دسته بندی های متفاوتی هستند و آنها را می توان به سقف های سبک یا نیمه سبک، سقف های بتنی، عرشه فولادی، کامپوزیت یا ساندویچ پانل تقسیم نمود. انواع سقف را با توجه به محیطی که می توان استفاده نمود تقسیم بندی کنیم بهتر است چرا که نوع کاربرد اثر بخش ترین قسمت کار است. مثلا در واحدهای مسکونی کسی از ساندویچ پانل سقفی استفاده نمی کند و در واحدهای اداری درون شهری نیز به همین ترتیب. اما سالن ها و اتاق های تمیز برای واحدهای آزمایشگاهی و و عملیاتی حساس وجود ساندویچ پانل ها را می توان به وفور دید.

البته شرکت برج پوشش هم در زمینه ساندویچ پانل فعال می باشد و هم پلی کربنات. نمایندگی انحصاری شرکت گالینا ایتالیا برای پلی کربنات ها امتیاز بزرگ شرکت برج پوشش آپادانا می باشد که در اجرای پروژه های تلفیقی در ساندویچ پانل و پلی کربنات تحولی در سطح کشور و کشورهای منطقه ایجاد نموده است.

سقف های ساخته شده در شرکت به صورت تلفیقی از ساندویچ پانل و پلی کربنات است به طوری که ۸۲ درصد از سقف را ساندویچ پانل و ۱۸ درصد آن پلی کربنات می باشد. پلی کربنات های شفاف سبب می شود که نور خورشید نیز در طول روز وارد محیط سوله گردد. همچنین طی تست های صورت گرفته در آزمایشگاه شرکت برج پوشش نشان داده پانل ها در برابر بارش تگرگ نیز مقاوم می باشند.

قیمت سقف پیش ساخته به چه صورت تعیین می گردد؟

با توجه به نوسانات بازار تعیین قیمت ثابتی برای محصول امکان پذیر نمی باشد، این جمله ای است که برای تمام مردم ما آشنا می باشد و در تمامی سایت ها و فضای جامعه وجود دارد و علت آن نیز عدم ثبات قیمت هاست اما در مورد سقف های پیش ساخته این مورد نیز صدق می کند زیرا شما به تنهایی قصد خرید پانل را ندارید و بر اساس نیازتان اقدام به خرید می نمایید و باید عوامل تاثیرگذار در قیمت را کاملا براورد کرده و سپس حدود هزینه تهیه برای پانل ها را در نظر بگیرید به طور مثال کیفیت پانل، متراژ آن. پانل های دو یا سه بعدی هر کدام قیمت خاصی خود را دارند و از الگوی یکسانی پیروی نمی کنند.

برای دریافت قیمت ساندویچ پانل سقفی می توانید با کارشناس فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

۰۹۱۲۹۲۶۱۳۷۵

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.