ساندویچ پانل
کاربرد عمومی و مزایای ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل کاربرد های گوناگونی در مصارف مختلف دارد در این نوشتار به برخی از آنها اشاره کوتاهی خواهیم نمود.

فهرست مطالب مقاله

۱. استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت انواع کانکس و کانتینر، ساخت کانکس های یخچال دار ثابت و متحرک، همچنین ساخت کانیتر برای انواع وسایل حمل نقل عمومی و …
۲. استفاده از ساندویچ پنل دیواری یا دیوار پیش‌ساخته در انواع سوله، دفاتر کارگاهی، درمانگاه‌های صحرایی، سرویس بهداشتی سیال در مناطق مختلف، ساخت اردوگاه، استفاده در صنایع دفاعی و نظامی
۳. استفاده از ساندویچ پانل در مواقع بحرانی سیل، زلزله ،طوفان و …. ایجاد خانه های موقت، ساختمان اداری بیمارستان برای درمان آسیب‌دیده‌ها، ساختمان مدیرت بحران در منطقه، انواع هتل، آشپزخانه، خانه‌های امدادی و …
۴. استفاده از ساندویچ پانل برای مصارف شخصی همچون ساخت ویلا یک طبقه و دو طبقه، تعمیرگاه، سالن، هتل، انبار، ساخت سوله ورزشی، خانه کارخانه و امثالی از این قبیل و …
۵. استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت دیوار و سقف کاذب برای خانه، اداره، هتل و … همچنین برای جدا نمودن واحدهای مختلف تقسیم یک اتاق و اداره می‌توان از ساندویچ پانل دیواری از پیش‌ساخته شده استفاده کرد. بدون اینکه کمترین خرابی در خانه و یا اداره ایجاد شود. با استفاده از ساندویچ پانل دیواری خانه را به دو یا چند قسمت مجزا تقسیم نمایید.
۶. کاربرد ساندویچ پانل سردخانه ای در ساخت سردخانه مواد گوشتی و لبنی، استخرهای سرپوشیده، انبار غلات، ساخت خانه‌ هایی برای مدتی محدود همچون مانور و سایر… .

ساندویچ پانل در موارد مختلفی کاربرد دارد که در بحث های جداگانه ای به تجزیه و تحلیل هر کدام خواهیم پرداخت. ساندویچ پانل به نوعی تکمیل کننده سریع مصالح ساختمانی با استفاده از علم روز است.

 

کاربرد ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پانل:

به صورت تیتر وار به برخی از مزایای ساندویچ پانل اشاره خواهیم نمود تا شما نیز آشنایی مختصری از مزایای ساندویچ پانل داشته باشید.

  1. یکی از مزایا عمده ساندویچ پانل سبک بودن آن است، به‌طوری که شما به‌ راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. سبک بودن یک کالا در حمل نقل یک مزیت محسوب می شود.
  2. قابل شستشو بودن ساندویچ پنل دیواری و سقفی و سایر ساندویچ پنل ها. قابل شستشو بودن برای بانوان اهمیت فوق‌العاده ای دارد و قبل از خرید هر چیزی به این فکر می‌کنند که با شستن کیفیت آن پایین می‌آید یا خیر. ساندویچ پانل طوری ساخته شده است که در برابر شستشو و رطوبت مقاوم است.
  3. ساندویچ پانل قابلیت استفاده در مناطق مختلف آب و هوایی کشور را دارد.
  4. قیمت مقرون به صرفه ساندویچ پانل نسبت به مصالحی که قرار است به‌ صورت معمول و سنتی بجای ساندویچ پانل استفاده شود.
  5. مزیت عمده ساندویچ پانل این است که داری رنگ‌ بندی مختلفی هست و شما محدودیتی در این باره ندارید و متناسب با سلیقه خود می توانید رنگ مورد را انتخاب کنید.
  6. دارای عایق انرژی بسیار بالایی است، همچنین دارای عایق صوتی بالایی هست به‌طوری که شما با ساندویچ پنل آسایش و راحتی را حس خواهید نمود. ساندویچ پانل ها به دلیل ساختاری که دارند مانع هدر رفت انرژی می شوند.
  7. نصب ساندویچ پانل سقفی بسیار آسان و در کمترین زمان صورت می پذیرد و از این بابت هزینه‌ها شما را کاهش می‌دهد.
  8. سازه های ساندویچ پانل دارای عمر مفید زیاد می‌باشند.
  9. انعطاف پذیری بالایی جهت استفاده در طرح های خاص را دارد.
  10. داری ویژگی های همچون کاهش انتقال گرما کاهش انتقال سرما و کاهش انتقال رطوبت دارند. به زبان ساده‌تر در برابر سرما و گرما مقاوم است.
  11. در ارتباط با حوادث طبیعی همچون زلزله، سیل، طوفان و همچنین آتش‌سوزی مقاوم بوده و باعث کاهش شعله آتش می‌شود. ورق های استفاده‌ شده در ساندویچ پانل ضد حرارت و ضد آتش است و غیر قابل اشتعال می باشد.
  12. ساندویچ پانل ها در برابر فشار و بار مقاوم هستند.
جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط