ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری برج پوشش

ساندویچ پانل دیواری یکی ازانواع  پانل های تولید شده در شرکت برج پوشش آپادانا می باشد. ساختار این ساندویچ پانل متشکل است از سه لایه است که شامل دو لایه ورق فلزی در اطراف ویک لایه میانی از جنس فوم است. ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیوارها و نمای ساختمان ها به کار می رود. این سازه در طرح ها، ابعاد و رنگ های متنوع تولید می شود و از زیبایی چشمگیری برخوردار است. لایه ها ی خارجی پانل های دیواری از موادی نظیر گالوانیزه آلوزینک و آلمینیوم تهیه می شود.

ساندويچ پانل دیواری  که براي ديوارها و پارتيشن هاي داخلي به کار می رود با توجه به نوع پروژه ضخامت آن  ضخامت آن بین ۳ الي ۱۵ سانتيمتر متغیر مي باشد. جنس ورق های این پانل ها معمولا در ۳ ترکیب “دو رو ورق آلوزينگ، دو رو گالوانيزه و يا يك رو آلوزينگ از بيرون و يك رو گالوانيزه از داخل” تولید می شود که می توان با ايجاد شيار روي آنها استحكام و میزان تحمل فشار را  تا حد مطلوبي بالا برد.

انواع ساندویچ پانل دیواری

از ساندویچ پانل‌های دیواری به عنوان عناصر ساختمانی مدرن، سبک و بادوام برای پوشش دیوارهای خارجی ساختمان‌ها و همچنین برای دستیابی به دیوارهای داخلی عایق کاری شده و سردخانه‌ها استفاده می‌کنند.

ساندویچ پانل‌ها که از شما در برابر عوامل خارجی در هر طرف ساختمان محافظت می‌کنند، با پر کردن یک ماده عایق ضخیم و کم تراکم بین دو سطح فلزی نازک و با چگالی بالا تولید می‌شوند. این عناصر ساختمانی آماده مونتاژ که علیرغم وزن کم خود از ظرفیت حمل بار بالایی برخوردارند، در خطوط پیوسته تولید می‌شوند. نحوه نصب ساندویچ پانل دیواری نیاز به افراد متخصص دارد.

مواد عایق مختلف باید با توجه به نیاز ساختمان انتخاب شود. تولید ساندویچ پانل با استفاده از انواع عایق‌ها از جمله PUR، PIR، پشم معدنی و EPS انجام می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیازهای حرارتی، رطوبتی، عایق صدا و مقاومت در برابر آتش، تصمیم بگیرید که کدام نوع ساندویچ پانل برای ساختمان یا پروژه شما مناسب است.

ساندویچ پانل‌ها عموما در تاسیسات صنعتی، ساختمان‌های تجاری، سردخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، نیروگاه‌ها و همچنین ساختمان‌های کشاورزی و دامپروری استفاده می‌شوند.

انواع ساندویچ پانل دیواری

 ۱- پانل دیواری ساده
۲- پانل دیواری نر و مادگی
۳- پانل دیواری پیچ مخفی
۴- پانل دیواری اتاق تمیز
۵- پانل دیواری دورو نایلون

زمینه کاربرد ساندویچ پانل دیواری

 

از ساندویچ پانل دیواری، برای پوشش دیوار سوله های ورزشی و صنعتی، دیوار اتاق های عمل و آزمایشگاه ها، کانکس های پیش ساخته و ساختمان های ویلایی و سردخانه ها با ضخامت ۳ الي ۱۵ cm استفاده می شود. طرح های تولیدی ساندويچ پانل های دیواری برج پوشش به گونه ای است كه در عرض از يك طرف داراي  تورفتگي است و موجب می شود پانل ها در كنار يكديگر قرار بگيرند. این ساختار باعث قفل شدگي و نيز هم پوشاني لبه ها با يكديگر مي شود و جهت اتصال به سازه در موقعيت های مختلف پيچ مي شود. از انواع ساندویچ پانل می توان به :صاف،شیادار،پیچ مخفی اشاره کرد.

ساندویچ پانل دیواری که یک ماده کامپوزیتی است، از پر کردن مواد عایق بین دو سطح فلزی تشکیل می‌شود.

طول عمر ساندویچ پانل به طراحی بستگی دارد تا مشخصات فنی مناسب اجزای محصول را با توجه به نیاز ساختمان، محیط و شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارد انتخاب کند.

ورق بیرونی ساندویچ پانل باید در برابر تغییرات دما، اشعه UV و اثرات خارجی مقاوم باشد. ورق داخلی باید در برابر اثرات شیمیایی و فیزیکی و همچنین تراکم که ممکن است ناشی از جو داخلی ساختمان باشد مقاوم باشد.

همچنین ظرفیت باربری ساندویچ پانل‌ها که با مواد عایق متناسب با نیاز ساختمان طراحی شده‌اند، باید بر اساس باری که حمل می‌کنند به درستی محاسبه شود.

پس از نصب طبق استانداردها، ساندویچ پانل‌ها و محصولات مکمل آن باید حداقل سالی یک بار برای تمیز کردن و نگهداری بررسی شوند. خسارات ناشی از شرایط خارجی باید بدون تاخیر رفع شود.

 

اجرای ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پنل های دیواری:

۱)عایق گرما، سرما، صوت و رطوبت

۲)مقاومت در برابر باد و رانش و زلزله

۳)مقاومت در برابر مواد شیمیایی و زنگ زدگی و حشرات موزی

۴)قیمت پایین و تنوع رنگ

۵ )قابل بازیافت هستند و کمترین آسیب را به محیط زیست میزنند.

۶)حمل و نقل آسان و سهولت در نصب و راه اندازی و وزن کم که خود باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان میشود

۷)مناسب برای تمام اقلیم ها

۸)بهداشتی و قابل شستشو

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل از دو لایه فلزی و یک هسته داخلی عایق پلیمر تشکیل شده است. این ساندویچ پانل ها سبک و کارآمد و به راحتی قابل نصب هستند. در ساخت این سازه از سیستم پرکن استفاده می شود . همچنین از ساختار مولکولی سلول های بسته استفاده می کند تا مانع تراکم بخار آب شود.

ساندویچ پانل ها با ورق فولادی با کیفیت بالا پوشش داده می شوند و  از پلی اورتان با چگالی بالا در داخل، توسط ورقهای فلزی پوشانده می شود که یک ماده ی عایق کاری جدید برای ساخت دیوار است. ورق فولادی خارجی از نظر ساختاری به شکلی طراحی شده که به بنا قدرت و زیبایی منحصر به فردی می دهد . در مواد هسته از یک فوم پلی اورتان با دانسیته ۵ ± ۴۰ کیلوگرم در متر مکعب به عنوان یک ماده عایق بندی ساندویچ استفاده می شود که دارای هدایت حرارتی کم، قابلیت عایق سازی قوی، عمر طولانی و صرفه جویی در منابع می باشد.این ساندویچ پانل مانند تمامی پانل ها از ۳ لایه  تشکیل شده است که شامل  :لایه اول :ورق و پوشش روی پانل لایه دوم: هسته میانی پانل (فوم از جنس پلی اورتان و پلی استایرن که بهترین نوع فوم در این نوع پانل از جهت استحکام و مقاومت فوم پلی اورتان میباشد) لایه سوم : پوشش پشت پانل است که با عرض مفید ۱/۱۴ متر و عرض غیر مفید ۱/۱۶ متر و طول از ۲ تا ۱۳/۶۰ متر با ضخامت از ۳ سانتیمتر تا ۱۵ سانتیمتر است. همچنین ورق های مصرفی از جنس گالوانیزه و آلومینیوم و آلوزینگ تولید می شود.که بصورت دو رو ورق، یک رو ورق یک رو نایلون، دو رو نایلون طراحی می شود.

ابعاد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل برای ساختمان‌های صنعتی و مسکونی و همچنین سازه‌های نظامی، کشاورزی و پیش ساخته و ساخت و ساز و سیلوها استفاده می‌شود. در حالی که عرض پوشش ساندویچ پانل ۱۰۰۰ میلی متر است، طول آن در اندازه‌های مناسب با توجه به نیاز پروژه شما تولید می‌شود.

هنگام محاسبه اندازه ساندویچ پانل، باید ضخامت عایق خود را نیز در نظر بگیرید. نوع و ضخامت هسته عایق شما باید بر اساس خواص ساختمان شما انتخاب شود.

ضخامت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری که برای دیوار ساختمان شما استفاده می‌شود بر اساس انواع عایق از ۴۰ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر برای نوع عایق PUR/PIR و ۵۰ میلی متر تا ۱۵۰ میلی متر برای پشم معدنی متغیر است.

ضخامت عایق PUR / PIR در پانل‌های سردخانه بین ۸۰ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر و ضخامت عایق پشم معدنی در پانل‌های آکوستیک بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلی متر است.

بر خلاف سیستم‌های سنتی، ساندویچ پانل‌های تولیدی خط پیوسته کاملاً سازگار و آماده مونتاژ قطعاتی هستند که در ابعاد، انواع عایق و رنگ‌های مورد نیاز بر اساس ساختار تاسیسات شما با فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی انجام شده از قبل در محل شما آماده می‌شوند.

نصب ساندویچ پانل‌ها با اتصالات کمی روی سطوح پهن بسیار آسان است. با استفاده از فرصت‌های حمل و نقل پیشرفته و تجهیزات مکانیکی بالابر، مدت زمان حمل به طور قابل توجهی کوتاه می‌شود. بنابراین، پروژه شما در یک بازه زمانی کوتاه تحویل داده می‌شود و به شما امکان می‌دهد در زمان صرفه جویی کنید.

نام کالا شرح محصول
ساندویچ پانل دیواری ضخامت ۱۲.۵ سانت دو رو ورق آلوزینک ضخامت ۰.۵ دانسیته ۴۰ ساندويچ پانل دیواری محصول شرکت ماموت بعرض ۱/۱۶متر، مفيد ۱/۱۴ متر (ملاك محاسبه عرض ۱/۱۶ می باشد ) با پوشش از دو رو ورق آلوزینک (آلومینیوم و روی) پيش رنگ شده وارداتی بضخامت ۰.۵ ميليمتر ( از يكطرف ۲۵ ميكرون رنگ كوره اي پخته پليستر و از طرف داخل حاوي ۷ ميكرون پرايمر جهت چسبندگي قطعي فوم به ورق ) با ۱۲.۵سانت ايزوله پلي اورتان با دانسيته ۲±۴۰كيلو گرم در متر مكعب.
ساندویچ پانل دیواری ضخامت ۱۵ سانت دو رو ورق آلوزینک ضخامت ۰.۵ دانسیته ۴۰ ساندويچ پانل دیواری محصول شرکت ماموت بعرض ۱/۱۶ متر، مفيد ۱/۱۴ متر (ملاك محاسبه عرض ۱/۱۴ می باشد ) با پوشش از دو رو ورق آلوزینک (آلومینیوم و روی) پيش رنگ شده وارداتی بضخامت ۰.۵ ميليمتر ( از يكطرف ۲۵ ميكرون رنگ كوره اي پخته پليستر و از طرف داخل حاوي ۷ ميكرون پرايمر جهت چسبندگي قطعي فوم به ورق ) با ۱۵ سانت ايزوله پلي اورتان با دانسيته ۲±۴۰ كيلو گرم در متر مكعب.
انواع ساندویچ پنل در برج پوشش آپادانا

نکات ویژه ی نصب ساندویچ پانل دیواری

در نصب ساندویچ پانل دیواری ( sandwichpanel ) نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد که اهم آنها عبارتند از:

تکیه گاه های مناسب برای بستن پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. (با توجه به موقعیتهای گام های ذوزنقه ای و رعایت فاصله ی مجاز بین ساندویچ پانل ها)
توجه به فاصله ی بین ستون ها، عرض نهایی، محل نصب ساندویچ پانل ها، ارتفاع ساندویچ پانل ها، و شدت وزش باد نسبت به مکان نصب ساندویچ پانل ها sandwich panel در طراحی سازه های فلزی و زیرسازی ساندویچ پانل های دیواری (این امر به دلیل کاهش پرتی ساندویچ پانل ها می باشد)
استفاده از بهترین روش ها جهت درز بندی ساندویچ پانلها sandwichpanel با استفاده از آبروفلاشینگها (Gutter and Flashing) که برای زیبایی و آب بندی سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل های دیواری دربرابر عوامل محیطی

۱- حمل و نقل آسان و سهولت در نصب و راه اندازی و وزن کم که خود باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان ساخت و ساز می شود.در نتیجه هزینه اقتصادی کمی را به شما تحمیل می‌کند.
۲- یکی از مواردی که کار ساختمان را با مشکل روبرو می‌کند چگونگی جابجایی و حمل‌ونقل است ساندویچ پانل های دیواری خیلی راحت جابه‌جا و حمل می‌شوند چرا که وزن کمی دارند.
۳- مقاوم در برابر آتش، مواد سطحي و مواد عايق رنگ آميزي از فولاد کامپوزيتي رنگي،مواد غير قابل احتراق  هستند .
۴- شکل ورق فولادی زیبا،  قیمت پایین و تنوع رنگ که می تواند نیازهای هر سبک ساختمان را برآورده کند.
۵- عایق حرارتی معمولا مواد عایق مورد استفاده عبارتند از: پلی استایرن، پلی اورتان، و غیره، هدایت حرارتی کم، با اثر عایق حرارتی خوب در برابر آتش‌سوزی، شعله و حرارت  است.
۶- در حفاظت از محیط زیست قابل بازیافت هستند  و کمترین آسیب را به محیط زیست میزنند.
۷-  دارای عایق صوت می‌باشد و صدا از آن خارج و یا داخل نمی‌شود.
۸- از مهم‌ترین ویژگی های ساندویچ پانل دیواری این است که عایق مناسب  در برابرسرما و گرما برخورداراست و همچنین عایق خوبی در مقابل رطوبت دارد.
۹-  در برابر عوامل محیطی باد و رانش زمین و زلزله مقاومت خوبی دارد.
۱۰- ساندویچ پانل دیواری در برابر مواد شیمیایی و زنگ زدگی و حشرات موزی مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارد.
۱۱- از مزایا ساندویچ پانل دیواری تنوع رنگ و طرح می‌باشد که به شما امکان گسترده برای انتخاب می‌دهد.
۱۲- مناسب برای تمام اقلیم ها
۱۳- بهداشتی و قابل شستشو

عایق حرارتی عالی

عایق حرارتی به معنای کاهش انرژی مصرف شده در زمستان برای گرم شدن و در تابستان برای سرمایش است. ساندویچ پانل یک مصالح ساختمانی است که برای عایق کاری حرارتی بسیار مناسب است.

ساندویچ پانل دیواری با استفاده از مواد عایق PUR، PIR، EPS و پشم معدنی که عایق حرارتی بالایی دارند، ساخته می‌شود. عایق حرارتی با ساندویچ پانل دیواری از مشکلاتی مانند کپک زدگی و رطوبت ناشی از حرارت و تراکم جلوگیری و ساختمان شما را مقاوم و ماندگار می‌کند. ضخامت مواد عایق در ساندویچ پانل با توجه به ظرفیت تحمل بار، شرایط منطقه‌ای، هدف استفاده از ساختمان و ارزش عایق حرارتی متفاوت است.

بیشترین موارد استفاده از ساندویچ پانل دیواری

گاهی برای کنترل ورود و خروج یک کوچه یا ساختمان، درون بیمارستان و به عنوان حراست و نگهبان، درون مرکز دولتی و خصوصی، گاهی برای نگهبانی درون ساختمان که سرایدار گفته میشود میتوان کانکس نگهبانی با امکانات خاصی طراحی کرد که محل زندگی این فرد نیز باشد. باجه دیدبانی در زندان ها و مراکز امنیتی. کانکس های نگهبانی میتوانند در ابعاد یک متری، کانکس شش متری، کانکس چهار متری نیز اجرا شوند.

مصارف ساندویچ پانل

از ساندویچ پانل های دیواری برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از:

۱- کانتینرها و کانکس‌ها: از ساندویچ پانل دیواری برای انواع دیوارها کانکس ها و کانتینرهای متحرک و ثابت استفاده می‌شود. ساندویچ پانل های دیواری دارای مقاومت بالایی می‌باشند و در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم می‌باشند.

۲- دیوار اتاق عمل: از دیوار پوش های آماده ساندویچ پانل برای بیمارستانها و اتاق عمل نیز استفاده می شود. دیوارهای پیش ساخته علاوه بر زیبایی این کارایی را دارند که پس از عدم استفاده بتوان آن را جابجا و دوباره مورد استفاده قرار داد.

۳- سوله و انبار: برای ساخت دیوار سوله و انبار ساندویچ پانل های دیواری مناسب می‌باشند. در کمترین زمان می‌توانید دیوار پیش ساخته را متناسب با طرح و رنگ خود تهیه و در محل مورد نظر نصب کنید.

۴- دیوار سردخانه:از ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت دیوار سردخانه استفاده می‌شود از این دیواره‌ها برای حفظ دمای سردخانه استفاده می‌شود. این ساندویچ پانل ها قابل شستشو می‌باشند.

۵- دیوار ساختمان های مسکونی و صنعتی: از ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت سازه های مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود.

استفاده از این دیواره‌ها برای ساخت اردوگاه‌های موقت، دیوارهای خانه‌های ویلایی ،ساخت کانکس برای اسکان موقت و دائمی، مدرسه و… استفاده می‌شود.

آیا شما نیاز به خرید یک ساندویچ  پانل دیواری دارید؟

شرکت برج پوشش آپادانا اولین انتخابی با کیفیت بالا است که می توانید از دست ندهید.این صفحات با کیفیت بالا و صرفه جویی در انرژی را فراهم می کند و با قیمت مناسب، مشتریان می توانند از خدمات حرفه ای ساندویچ پانل حرفه ای لذت ببرند،شرکت برج پوشش آپادانا ارائه دهنده ساندویچ های دیواری است، و طیف محصولات نه تنها کامل است، بلکه دارای استانداردهای عالی، کیفیت قابل اعتماد است،و خدمات حرفه ای را ارائه می دهد. اگر در مورد ساندویچ دیواری سؤال دارید، افراد خاصی برای توضیح آن به شما وجود دارد. با ما تماس بگیرید.

به نقل از سایت پانل مهدی مشخصات ساندویچ پانل های دیواری به شرح ذیل است:
ساختار ساندویچ پانل های صنعتی:
– پوشش روی پانل: ورق گالوانیزه رنگی یا بدون رنگ
– هسته میانی پانل: فوم از جنس پلی یورتان با دانسیته معادل ۴۰+_۲kg/M3 و از جنس پلی استایرن با دانسیته ۲۰ +_ ۲kg/m3
– پوشش پشت پانل: ورق گالوانیزه رنگی یا الومینیوم با ضخامت های مختلف یا لایه ای از کاغذ کرافت مسلح با فویل الومینیومی

خصوصیات دیوار و سقف های پیش ساخته:
– عایق سرما , گرما , صوت , رطوبت
– مقاوم در برابر باد
– مقاوم در برابر زنگ زدگی
– مقاوم در برابر مواد شیمیایی
– مقاوم در برابر رانش و زلزله
– مقاوم در برابر حشرات موذی
– مقرون به صرفه
– تنوع رنگی
– قابل بازیافت
– حمل و نقل سریع و آسان
– سهولت در نصب و اجرای تاسیسات
– مناسب برای تمامی اقلیم ها
– قابل شستشو
– وزن سبک
– بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط