1. خانه
  2. مقالات
  3. ساندویچ پانل
  4. ورق ساندویچ پانل | انواع ورق برای ساخت ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل | انواع ورق برای ساخت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل
ورق ساندویچ پانل | انواع ورق برای ساخت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل به ساختار هایی گفته میشود که از سه لایه تشکیل شده است.

لایه ی اول یک هسته ی مرکزی کم چگالی است و یک لایه ی نازک که در هر دو طرف این لایه ی مرکزی قرار میگیرد.

از ساندویچ پانل برای سقف و دیوار سازه های مختلف استفاده میشود. هسته ی مرکزی ساندویچ پانل از ساختاری فوم مانند ساخته شده است که نقش عایق حرارتی و صوتی را بازی میکند و نمیگذارد که رطوبت، سرما و گرما به داخل سازه وارد و یا به بیرون از آن منتقل شود.

برای درک بهتر ساختار این پانل ها تصمیم گرفتیم که تمامی جزئیات لایه های تشکیل دهنده پانل های ساندویچی را شرح دهیم. البته تمرکز این مقاله بر لایه های بیرونی می باشد.

این دو لایه که محافظ لایه داخلی هستند و نمای پانل ها را شامل می شوند از دو جهت بسیار مهم هستند. اول محافظت از لایه درونی هسته که اساس تفاوت ساندویچ پانل هاست و دوم پوشش ظاهری کار می باشد که باعث جذابیت نمای ساختمان ها می گردد.

ورق ساندویچ پانل
ورق ساندویچ پانل

انواع و ویژگی ورق های ساندویچ پانل

ورق های ساندویچ پانل در اصل از فولاد خام، فولاد گالوانیزه، ورق گالوانیزه و ترکیبی از پوشش های آلی ساخته شده است. یکی از مسائل بسیار مهم طول عمر ساندویچ پانل در کنار حفظ کیفیت ظاهری آنهاست. حتما می دانید که مصالح سنتی شاید طول عمر به نسبت خوبی داشته باشند اما به هیچ وجه نمی توانند کیفیت و نمای خود را حفظ نمایند. اما در مورد ساندویچ پانل ها این مساله جزء مزایای آن ها محسوب می گردد.

وزن و ضخامت ورق ساندویچ پانل

طول عمر مواد به کار رفته در این سطوح به طور عمده با توجه به مقاومت پوشش های آلی در برابر خوردگی تعیین می شوند. بسته به نوع و درجه ی خوردگی، ضخامت سطوح خارجی پانل ساندویچی ممکن است ۴۵ میکرومتر، پوشش آلی ۲۵ میکرومتر و پوشش فولاد گالوانیزه ضخامت ۴۵ میکرومتر باشد. بسته به تقاضا، ضخامت این سطوح ممکن است تا ۲۰۰ میکرون افزایش یابد. مقاومت بالا به تاثیر اشعه UV، گرما، رطوبت و عوامل فیزیکی و شیمیایی مرتبط است. علاوه بر این، طیف گستردهای از رنگ های ارائه شده توسط پوشش ها یک مزیت در طراحی پروژه های ساختمانی است

انواع ورق ساندویچ پانل

در ادامه ی مقاله انواع ورق برای ساخت ساندویچ پانل معرفی خواهند شد.

۱-ورق پلی استر:

مقاومت مناسب در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، انعطاف پذیری بالا و تعادل حرارتی از مزایای ورق پلی استر ساندویچ پانل است. شایع ترین و رایج ترین نوع ورق مورد استفاده در ساندویچ پانل است. میتواند برای اهداف مختلف در داخل و خارج از منزل استفاده شود.

۲-ورق PVDF

مقاومت بالا در برابر خوردگی مواد شیمیایی، شرایط آب و هوایی و روغن های مصنوعی از مزایای استفاده از ورق PVDF در ساخت ساندویچ پانل است. همچنین این ورق از بالاترین مقاومت و محافظت در برابر پرتو های شیمیایی و اشعه ماوراء بنفش برخوردار است. رنگ این نوع از ورق با کیفیت ترین و براق ترین رنگ نسبت به دیگر ورق ها است . این ورق روی سقف و دیوار های ساختمان های لوکس استفاده میشود.

۳-ورق پلاستیسول

از مزایای این ورق میتوان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب و هوای سرد اشاره کرد. از این ورق میتوان برای ساخت ساندویچ پانل های سازه های نگهداری و تولید مواد غذایی که مقررات بهداشتی و ایمنی برای آنها باید رعایت شود، استفاده کرد.

۴-ورق پی وی سی

از روش لمینیت در ساخت ورق پی وی سی برای ساخت ساندویچ پانل استفاده میشود. چون از مواد کاملا بهداشتی و قابل شستشو در ساخت این ورق ها استفاده شده است از آنها در سازه هایی استفاده میشود که باید مقررات بهداشتی و ایمنی برای نگهداری و تولید مواد غذایی رعایت شود. مهمترین ویژگی این ورق ها قابل شستشو بودن و انعطاف پذیر بودن آنها است.

البته تمامی ورق های اشاره شده برای تولید ساندویچ پانل ها استفاده می گردند اما از نظر فنی بیشتر پانل هابی موجود در بازار با نام های دیگری شناخته شده هستند مانند ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه و آلوزینک. اما به هر ترتیب در به کارگیری هر نوع ورقی برای تولید ساندویچ پانل محدودیتی وجود ندارد و تنها بایستی با مشاوره با متخصصین این امر نوع پانل مورد نیاز سازه خود را مشخص نمایید.

فروش یا خرید و قیمت ورق ساندویچ پانل

برای خرید ورق های ساندویچ پنل میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا در امر خرید شما را یاری نمایند و همچنین میتوانید برای استعلام آخرین قیمت ساندویچ پانل ها با شماره ۰۲۱۲۶۴۱۰۴۳۵ تماس حاصل فرمایید .

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط