1. خانه
  2. مقالات
  3. ساندویچ پانل
  4. ساندویچ پانل سقفی؛ کاربرد، ویژگی، مزایا و معایب

ساندویچ پانل سقفی؛ کاربرد، ویژگی، مزایا و معایب

ساندویچ پانل سقفی؛ کاربرد، ویژگی، مزایا و معایب

با رشد روز افزون علم و تکنولوژی امروزه صنعت ساختمان سازی دگرگون شده است ساندویچ پانل یکی از این سازه های مدرن است که جایگزین مصالح سنتی شده نقش مهمی در زیبایی و استحکام بنای ساختمان دارد. ساندویچ پانل ها دارای انواع مختلفی هستند ازجمله :ساندویچ پانل دیواری ، ساندویچ پانل سردخانه ای ، ساندویچ پانل اتاق تمیز و.. است .در این نوشتار ما به بررسی ساندویچ پانل سقفی خواهیم پرداخت. ساندویچ پانل سقفی همان طور که از نامش پیداست برای پوشش سقف به کار می رود. پانل های  سقفی در ابعاد مختلف تولید و عرضه می شوند.

ساندویچ پانل سقفی

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل سقفی برای پوشش انواع سقف ها استفاده می شود. توجه داشته باشید که ضخامت هر کدام از پانل های سقفی بنا به کاربرد آن استفاده می شود.این پانل ها دارای کاربری های وسیعی هستند که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- برای پوشش سقف کانتینرهای حمل  نقل عمومی و کانکس از پانل های سقفی استفاده می شود.
۲- این پانل های سقفی به دلیل سبک بودن و امکان جابه جایی آسان بهترین گزینه برای پوشاندن سقف سوله و انبار به شمار می رود، چرا که این سازه مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و مانع نفوذ آب به درون بنا می شود. ویژگی مهمی که پانل سقفی را از سایر مصالح سنتی متمایز می کند ظاهر شکیل آن است که به زیبایی بنا منجر می شود.
۳- این سازه برای پوشش سقف ساختمان های صنعتی ، مسکونی نیز کاربرد دارد. نصب سریع  پانل ها به همراه قیمت مقرون‌ به‌ صرفه آن سبب استفاده گسترده از این محصول شده است.
۴- ساندویچ پانل های سقفی بهترین گزینه برای پوشش سقف سردخانه های متحرک و ثابت  است.
۵- پانل سقفی برای پوشش سقف ویلاهای پیش ساخته ، سالن های ورزشی، ادارات، اردوگاه های موقت، ساخت سرویس بهداشتی ،ساخت بیمارستان های صحرایی و… مورد استفاده قرار می گیرد.
۶- برای ساخت آشیانه هواپیما نیز می‌توانید از ساندویچ پانل سقفی استفاده کنید.

مشخصات فنی ساندویچ پانل

پانل سقفی از دو ورق که در میان آن ها فوم عایق‌ قرارگرفته، تشکیل شده است. بهترین نوع فوم بکار رفته در ساندویچ پانل سقفی فوم پلی یورتان می باشد که استحکام و مقاومت بالایی دارد. با توجه به اورلپ و ذوزنقه بودن شکل پانل های سقفی امکان ورود آب به درون بنا میسر نیست. ساندویچ پانل های سقفی به شکلی طراحی و ساخته‌ شده‌اند که یکدیگر را پوشش می‌دهند. ساندویچ پانل دارای عرض یک متر و هفت سانتی متر است که عرض مفید آن یک متر و طول از دو متر تا اندازه دلخواه ۱۳/۶۰ متر می باشد. ورق های پانل های سقفی از ورق های یک رو و دو رو آلوزینک از بیرون و فویل مسطح آلومینیوم از داخل تشکیل شده است.

همچنین از ورق های گالوانیزه و آلومینیومی نیز به صورت دو رو ورق و یا یک رو ورق فویل استفاده می شود. طول پانل های سقفی بین دو تا ۱۳/۶۰ متر است. این پانل ها که در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود که شما می توانید متناسب با سلیقه خود آنها را انتخاب کنید. فوم داخلی پانل سقفی از جنس پلی استایرن، پلی یورتان، پشم شیشه، و … است که این فوم ها در برابر حرارت و آتش مقاوم هستند. ساندویچ پانل های سقفی از لحاظ ظاهری دارای طرح های متنوعی همچون سینوسی، کرکره ای، ذوزنقه، طرح سفال، شادولاین و … هستند که براساس نیاز مشتری تولید و عرضه می‌شوند. استفاده از این پانل ها باعث زیبایی بنای مد نظر می شود که کاملا چشمگیر و ملموس است.

مزایای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی دارای مزایای فراوانی نسبت به مصالح سنتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۱- پانل سقفی در برابر حوادث طبیعی زلزله، سیل، آتش سوزی مقاوم می باشد.

۲- این سازه وزن سبک و مقاومت بالایی دارد که امکان جابجایی سقف ها را به هنگام عدم استفاده فراهم می کند، طوری که می توان آن را در مکان های دیگر نیز استفاده کرد. همچنین ساندویچ پانل های سقفی در کمترین زمان قابل نصب می باشد.

۳- پانل های برج پوشش آپادانا برای مناطق مختلف آب و هوایی مناسب است زیرا دارای عایق سرما و گرماست ، رطوبت را کاهش می دهد، ضد قارچ و … می‌باشد.

۴- ساندویچ پانل ها دوست دار محیط زیست می باشند و موارد به کار رفته در آن قابل بازیافت است. در دنیایی که بحران محیط زیست به یک چالش تبدیل شده است، استفاده از این سقف های می تواند دغدغه های محیط زیستی را تا حدودی کاهش دهد.

۵- ساندویچ پانل های سقفی همانند پانل های دیواری دارای رنگ ها و طرح های متنوع هستند که شما می توانید متناسب با ساخت و کاربرد سازه مورد نظر آن را انتخاب و در محل مورد نظر نصب نمایید.

۶- پانل سقفی دارای عایق صوتی است که باعث می شود صدا به بیرون و برعکس به داخل وارد نشود.

۷- در برابر پوسیدگی و رنگ زدگی مقاوم بوده و از طول عمر بالایی برخوردارند که همین امر می تواند بدر کاهش هزینه ها به شما کمک کند و انتخابی مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

۸- ساندویچ پانل های سقفی را به راحتی می توانید مورد شستشو قرار دهید.

انواع ساندویچ پانل سقفی

الف) ساندویچ پانل سقفی ساده: این نوع پانل سقفی طراحی ساده ای دارد. ورق های به کار رفته در این نوع پانل  بسیار ساده و بدون شیار، شکل و کرک می باشند.

ب) ساندویچ پانل سقفی پیچ مخفی: ساندویچ پنل سقفی پیچ مخفی ساختاری ذوزنقه ای دارد که به اورلپ شدن و روی هم قرار گرفتن ورقه ها منجر می شود به شکلی که پیچ ها از دید مخفی می مانند و زیبایی خاصی به بنا می بخشد.

ساندویچ پانل های پیچ مخفی : این نوع از پانل مانند سایر ساندویچ پانل های دیواری است ولی در برخی موارد طوری طراحی شده است که پس از نصب پیچ های به کار رفته قابل رویت نمی باشد سازه ها به شکلی کنار هم قرار میگیرند که لبه ها پس از بستن یک پانل، لبه ی پانل بعدی روی پیچ را می پوشاندو باعث ایجاد زیبایی در ظاهر و بالا بردن کیفیت سازه می شود این سازه در دیوار های صنایع مختلف وسوله ها و کارخانه ها ودر اتاق های سردخانه ایی مورد استفاده قرار میگیرد.

ساندویچ پانل پیچ مخفی به دلیل وجود شیارها روی پانل های آن‌ها باعث استحکام در برابر فشارهای ناشی از زلزله می شود. از ساندویچ پانل با فوم پلی اورتان جهت زیبایی نمای بیرونی ساختمان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی به گونه ای طراحی می شود که دارای فرورفتگی و برآمدگی باشد.

دوام و پایداری ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی بسیار بالا می باشد. ساندویچ پانل پیچ مخفی سبب می شود که دیوارها دارای نمایی یک دست و زیباداشته باشند .رنگ فوم عایق ساندویچ پانل پیچ مخفی سفید می باشد اما می توان آن را با رنگ های دیگر ترکیب کرد. پروفیل ساندویچ پانل پیچ مخفی به گونه ای طراحی شده است که دارای اتصال ناپیدا باشند.

نصب سریع و آسان

برخلاف سیستم‌های سنتی، ساندویچ پانل‌های تولیدی خط پیوسته کاملا سازگار و آماده مونتاژ هستند که در ابعاد، انواع عایق و رنگ‌های مورد نیاز بر اساس ساختار تأسیسات شما با فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی انجام شده از قبل، در کارخانه آماده می‌شوند.

نصب ساندویچ پانل‌ها با اتصالات کم روی سطوح پهن بسیار آسان است. با استفاده از فرصت‌های حمل و نقل پیشرفته و تجهیزات بالابر مکانیکی، مدت زمان حمل به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. بنابراین، پروژه شما در یک بازه زمانی کوتاه تحویل داده شده و به شما امکان می‌دهد در زمان خود صرفه جویی کنید.

عایق حرارتی عالی

عایق حرارتی به معنای کاهش انرژی مصرف شده در زمستان برای گرم شدن و در تابستان برای سرمایش است. ساندویچ پانل یک مصالح ساختمانی است که برای عایق کاری حرارتی بسیار مناسب است.

ساندویچ پانل با استفاده از مواد عایق PUR، PIR، EPS و پشم معدنی عایق حرارتی بالایی دارد. عایق حرارتی با ساندویچ پانل از مشکلاتی مانند کپک زدگی و رطوبت ناشی از حرکات حرارتی و تراکم جلوگیری و استحکام و دوام ساختمان شما را تضمین می‌کند. ضخامت مواد عایق در ساندویچ پانل با توجه به ظرفیت تحمل بار، شرایط منطقه‌ای، هدف استفاده از ساختمان و ارزش عایق حرارتی متفاوت است.

اقتصاد

در بسیاری از انواع ساختمان‌ها می‌توانید با انتخاب ساندویچ پانل مناسب در زمان ساخت و نصب صرفه جویی کنید. به لطف ویژگی نصب آسان، می‌توانید بدون ایجاد وقفه در فعالیت‌های روزمره در ساختمان، کارهای توسعه و بازسازی را انجام دهید. علاوه بر این، ساندویچ پانل سقفی هم اقتصادی و هم کاربردی است، زیرا می‌توان آنها را جدا و دوباره استفاده کرد.

سبک بودن ساندویچ پانل به شما این امکان را می‌دهد که از نظر حمل و نقل در مقایسه با ساخت ساختمان‌های سنتی مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف نباشید. همچنین هزینه‌های نگهداری آنها به دلیل ساختار بادوام پایین است.

به طور خلاصه، ساندویچ پانل هم یک راه حل سریع و زیبایی شناختی است و هم از لحاظ طول عمرش مقرون به صرفه است.

ظاهر زیبایی شناسی ساختمان‌های شما

نمای ساختمان شما درست مانند آینه رویاهای شماست. به همین دلیل است که هر روز ایده‌های جدیدی برای زیبایی ساختمان شما ایجاد می‌گردد. شما می‌توانید با ساندویچ پانل‌های طراحی شده در رنگ‌های مختلف و ساختاری که آنها را به صورت افقی، عمودی یا زاویه‌ای قرار می‌دهد، به دیوارهای بیرونی ساختمان خود جان بخشید و ظاهر زیبایی به دست آورید. به دلیل قابلیت استفاده در قسمت‌های داخلی نیز می‌توانید طرح‌های مختلفی را با ساندویچ پانل‌ها ایجاد کنید.

مقاومت بالا در برابر آتش

اگر ساندویچ پانل مناسب ساختمان خود را از نظر عایق حریق انتخاب کنید، می‌توانید سرعت گسترش آتش را در داخل ساختمان و اطراف آن کاهش دهید و از ایمنی جان و مال در ساختمان اطمینان حاصل کنید.

هنگام انتخاب ساندویچ پانل برای عایق حریق، باید عواملی مانند مقاومت در برابر آتش و مدت زمان آن و همچنین اندازه و ارتفاع ساختمان خود را در نظر بگیرید و ساندویچ پانل‌های دارای پشم معدنی یا هسته‌های PIR مورد تایید FM را ترجیح دهید.

شرایط آب و هوایی

در حالی که ساندویچ پانل سقفی تداوم عایق حرارتی را تضمین می‌کنند، گرما در هیچ نقطه‌ای از ساختمان شما از بین نمی‌رود. بنابراین، گرمایش و سرمایش ساختمان خود را تحت کنترل می‌گیرید و بهره وری انرژی را تضمین می‌کنید.

ساندویچ پانل‌ها با ساختاری ضد آب، عایق آبی فعال در برابر شرایط طبیعی مانند برف و باران هستند و دچار کپک زدن نخواهند شد. از آنجایی که از خوردگی سازه‌های باربر جلوگیری می‌کنند، محیطی سالم و راحت را در ساختمان شما فراهم می‌نمایند. از همین رو ساختمان شما قوی‌تر و بادوام‌تر می‌شود.

ساختمان های بدون سر و صدا

عایق صدا برای به حداقل رساندن اثرات مضر سر و صدا بر روی انسان، حذف صداهای ناخواسته و کاهش صدای پخش شده از مناطق پر سر و صدا ضروری است.

ساندویچ پانل‌های آکوستیک به کار رفته در سقف و دیوارها با هسته عایق پشم معدنی و سطح ورق فلزی سوراخ دار خود که منجر به ایجاد ویژگی عایق صدا می‌شود، با ایجاد فضاهای سالم و راحت و عاری از سر و صدا، بهره وری را افزایش داده و از حوادث محیط کار جلوگیری می‌کند.

دیتیل ساندویچ پانل

مزیت نصب ساندویچ پانل سقفی بر روی سقف در فصل زمستان چیست؟

نصب ساندویچ پانل سقفی در فصل زمستان مزیت ویژه ای به نام انتقال حرارت دارد که از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند در واقع انتقال حرارت به معنای متعادل سازی دمای داخل و بیرون و کنترل آن است. در ساختمان های استاندارد گرما در فصل زمستان  به راحتی از فضای داخلی ساختمان خارج نمی شود چرا که اثر گرما را به کلی از بین می برد. اگر قصد دارید برای سازه های خود از مصالحی استفاده نمایید که در پایین ترین دماها نیز محیطی گرم را برای شما به ارمغان بیاورند می توانید روی پانل های سقفی حساب ویژه ای باز کنید.

همه ی ساندویچ پانل های سقفی، سازه هایی عایق به شمار می روند لذا اگر بر روی سقف یک ساختمان نصب شوند به میزان بالایی قادر هستند که از خروج حرارت داخلی ساختمان به محیط بیرون جلوگیری کنند. از طرفی دیگر، ساندویچ پانل سقفی می تواند از ورود هوای سرد و رطوبت بالا در هنگام یخبندان یا کاهش دمای هوا به خوبی جلوگیری کند. به این ترتیب، هوای سرد از سقف وارد ساختمان نمی شود.

با توجه به اینکه سقف ساختمان ها یکی از مکان هایی هستند که بیشتری میزان هدر رفت حرارتی را دارند، نصب ساندویچ پانل سقفی می تواند از این اتلاف انرژی جلوگیری کند. دلیل این امر این است که گرما به علت سبک بودن به سمت بالا و سقف حرکت می کند. در ساختمان هایی که از انواع ساندویچ پانل برای پوشش دیوارها هم استفاده می کنند، کنترل حرارت و انرژی تا حد بیشتری امکان پذیر می باشد. ساندویچ پانل سقفی در حال حاضر جزو بهترین سازه ها برای سقف معرفی شده است. البته در سازه های صنعتی و سوله از ترکیب ساندویچ پانل و پلی کربنات برای پوشش سقف استفاده می گردد. که هم باعث ایجاد روشنایی برای سقف می شود و هم باعث جذابیت و زیبای ظاهری نمای ساختمان می گردد

ابعاد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی برای ساختمان‌های صنعتی و مسکونی و همچنین سازه‌های نظامی، کشاورزی و پیش ساخته و سیلوها استفاده می‌شود. در حالی که عرض پوشش ساندویچ پانل ۱۰۰۰ میلی متر است، طول آن در اندازه‌های مناسب با توجه به نیاز پروژه شما تولید می‌شود.

هنگام محاسبه اندازه ساندویچ پانل، باید ضخامت عایق خود را نیز در نظر بگیرید. نوع و ضخامت هسته عایق شما باید بر اساس ویژگی‌های ساختمان شما انتخاب شود.

ضخامت پانل‌های سقفی و ساندویچ پانل‌های دیواری که برای سقف و دیوارهای ساختمان شما استفاده می‌شود بر اساس انواع عایق از ۴۰ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر برای نوع عایق PUR/PIR و ۵۰ میلی متر تا ۱۵۰ میلی متر برای پشم معدنی و ۴۰ میلی متر تا ۱۵۰ میلی متر برای عایق EPS متغیر است.

ضخامت عایق PUR / PIR در پانل‌های سردخانه بین ۸۰ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر و ضخامت عایق پشم معدنی در پانل‌های آکوستیک بین ۵۰ میلی متر تا ۱۵۰ میلی متر است.

ساندویچ پانل در کنار ساختمان‌های صنعتی به عنوان یک محصول مطرح می‌شود که روز به روز در حوزه‌های جدید مانند ساختمان‌های نظامی، ساختمان‌های کشاورزی، مسکن پیش ساخته، ساختمان‌های محل کار، سیلوها و خانه‌ها شاهد اجرای آنها هستیم.

ساندویچ پانل سقفی برج پوشش آپادانا

ساندویچ پانل سقفی شرکت برج پوشش آپادانا یکی از محصولات تولید شده در این مجتمع صنعتی است  که مانند ساندویچ پانل دیواری بسیار پر فروش است . جنس ورق های این پانل به ترتیب شامل دو سمت ورق، یک طرف ورق یک سمت فویل یک سمت ورق یک سمت نایلون و در نهایت یک سمت ورق سمت دیگر کاغذ می باشد. اندازه استاندارد عرض پانل های سقفی ۱/۰۷ متر بوده که ۷ سانتی متر به صورت اورلپ و ۱ متر مفید می باشد. همچنین اندازه طول پانل ها به سفارش مشتری تعیین می شود.

 

ساندویچ پانل سقفی در طرح های سینوسی (کرکره ای)، طرح شادولاین، طرح ذوزنقه ای و طرح سفال تولید می شوند. اين نوع پانل با پوشش های دو طرف ورق آلوزينگ، دوطرف ورق آلومینیوم، دوطرف ورق گالوانیزه. يك رو آلوزينگ و يك رو گالوانيزه، يك رو ورق آلوزينگ از بيرون و فويل مسلح آلومينيومي. از داخل و يا يك رو گالوانيزه از بيرون و يك رو فويل از داخل، یک طرف ورق و یک طرف کاغذ. یک طرف ورق و یک طرف نایلون با فوم تزريقي پلي يورتان سخت(معمولی و ضدحریق) ساخته مي شود.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی برج پوشش آپادانا

پانل های سقفی برای پوشاندن سقف سوله ها و مجتمع های صنعتی، کانتینر ها و ماشین های حمل و نقل، سرد خانه های ثابت و متحرک، انبار و سیلوها به کار می رود. اندازه و ضخامت محصولات بسته به محلی که مورد استفاده قرار می گیرد، متغیر است. برای مثال جهت پوشش سوله مرغداری ها معممولا از پانل با ضخامت ۵ سانتی متر استفاده می شود. ضخامت های ۳ الی ۱۵ سانتی متر برای سردخانه ها (زیر صفر و بالای صفر) به کار می رود.

مزایای ساندویچ پانل سقفی برج پوشش آپادانا

۱)عایق گرما، سرما، صوت، رطوبت

۲)مقاومت در برابر باد، رانش زمین، زلزله و مواد شیمیایی

۳)قیمت پایین و تنوع و رنگ و قابلیت بازیافت

۴)سهولت در نصب و راه اندازی

۵)وزن کم که باعث کاهش وزن کلی سازه می شود

۶)مناسب برای تمامی اقلیم ها و سازگار با شرایط آب و هوایی متنوع سراسر کشور

 

اتصال ساندویچ پانلساختار و مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی برج پوشش آپادانا

ساندویچ پانل سقفی برج پوشش آپادانا دارای ضخامت های بین ۳ الی ۱۰ سانتی‌متر می باشد. در هسته مرکزی پانل ها از فوم پلی یورتان سخت استفاده می شود. دو ماده اصلی تشکیل دهنده فوم عایق پلی یورتان، که عبارتند از ایزوسیانات و پلی یول، در دو مخزن جدا نگهداری می شوند. برای عایق کاری این دو ماده با نسبت و فشار مشخص، توسط دستگاه مخصوص، در مکان دلخواه تزریق می شوند.

از واکنش ترکیب شیمیایی ذکر شده فوم عایق پلی یورتان شکل می گیرد و در داخل فضای عایق کاری، منبسط می شود و فضا را کاملا پر می کند. از آنجا که تشکیل فوم در محل عایق کاری صورت می گیرد، فوم تمامی سوراخ ها و منافذ را پر کرده و عایق کاملی را بین سطوح ایجاد می کند. فشار پشت دستگاه تزریق و فشار ناشی از انبساط فوم پلی یورتان، باعث نفوذ عایق به تمامی منافذ شده و سطح را کاملا می پوشاند.

این پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها و دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد. ضخامت های استاندارد ساندویچ پانل سقفی غالبا ۳،۴،۵،۶،۸،۱۰ سانتی متر می باشد. که هرکدام بر اساس شرایط اقلیمی و نوع کاربرد انتخاب می شوند.

نصب ساندویچ پانل سقفی

فرایند نصب ساندویچ پانل در سقف سازه ها توسط شرکت برج پوشش آپادانا بر اساس استانداردهای بین المللی می باشد. نخستین شاخص نصب ساندویچ پانل، استفاده ترکیبی و تلفیقی از پلی کربنات و ساندویچ پانل می باشد. ۱۸ درصد از پوشش سقف باید از پلی کربنات تشکیل گردد و ۸۲ درصد باقی مانده با ساندویچ پانل تکمیل می گردد. هنگام قرار گیری ساندویچ پانل ها در کنار یکدیگر حالت اورلپ می باشد. هنگام ساخت اسکلت فلزی بعد از قرار دادن تیرهای آهنی پرلین ها به صورت افقی روی آنها قرار می گیرد و ساندویچ پانل سقفی باید به پرلین پیچ گردند.

به طور مثال هنگامی که ساندویچ پانل ۵ گام در پروژه استفاده می شود. فضای زیر گام ۵ خالی می باشد و بر روی گام اول ساندویچ پانل کناری قرار گرفته و حالت هم پوشانی رخ می دهد. برای نگه داشتن گام ها روی یکدیگر از پیچ استفاده می گردد. هنگام سوراخ کردن گام ها از دریل مخصوص استفاده می گردد. قطر مته دریل استفاده شده ۷ میلی متر می باشد اما از پیچ ۶ میلی متری استفاده می گردد. به دلیل اینکه با انبساط و انقباض حجم فضای پانل سوراخ شده کم و زیاد می گردد. برای چفت شدن کامل پانل ها کنار یکدیگر از این ترفند استفاده می کنند.

ساختار بستن و تعداد پیچ ها به این صورت می باشد که در لبه های ناودانی (گوشه های سقف) در هر گام از یک پیچ استفاده می گردد. اما در سایر بخش ها فقط قسمت هایی که ساندویچ پانل ها بر روی هم قرار می گیرند پیچ می گردد.

برای نصب پلی کربنات و تکمیل کار ابتدا باید تمامی بخش های ساندویچ پانل سقفی باید تکمیل گردد و سپس اقدام به نصب پلی کربنات ها نمود پلی کربنات ها در وسط کار و مابین ساندویچ پانل ها قرار می گیرند.

قبل از نصب پلی کربنات بر روی پرلین ها در قسمت هایی که گام ساندویچ پانل خالی است به صورت سراسری از سگ دست ها استفاده می گردد. در قسمت هایی که گام ها کامل باشد به صورت یک در میان در روی پرلین ها از سگ دست ها استفاده می گردد.

در ادامه روند نصب پلی کربنات ها فرایند پیچ کردن کار دقیقا مشابه ساندویچ پنل ها می باشد.

هنگامی که هر دو سمت سقف با پوشش پلی کربنات و ساندویچ پانل سقفی تکمیل گردد نوبت به خط الراس سازه می گردد. نحوه پوشش این قسمت از پروژه به کمک ورق فلاشینگ می باشد و تعداد گام های انها هم شبیه گام ساندویچ پانل ها می باشد. برای پیچ کاری قسمت فلاشینگ خط الراس نیز به صورت سراسری روی هر گام پیچ می گردد.

انواع ساندویچ پانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با کارشناسان درتماس باشید

مقالات مرتبط